Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Nowe zasady promocji owoców i warzyw w UE

2008-06-26 00:00
W dniu 5 czerwca Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie nr 501/2008 wprowadzające zmiany w zasadach działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku unijnym oraz w krajach trzecich.

Rozporządzenie zawiera wykaz tematów i produktów, które będą promowane na rynku wewnętrznym i zewnętrznym – dla ogrodnictwa są to świeże oraz przetworzone owoce i warzywa. W przypadku promocji świeżych owoców łączny koszt programów promocyjnych szacowano na 10 mln EUR, a produktów przetworzonych na 2 mln EUR. Okres trwania programów wynosi od 12 do 36 miesięcy, natomiast nie są jeszcze znane ich tematy, corocznie bowiem, w terminie do dnia 15 lutego w przypadku promocji na terenie rynku wewnętrznego oraz do dnia 30 czerwca w przypadku krajów trzecich, państwa członkowskie przekazują Komisji wykaz proponowanych tematów.

Omawiane rozporządzenie zawiera ponadto szczegółowy opis zasad ustanawiania kampanii promocyjnych, pełen wykaz celów kampanii, grup docelowych dla wybranych produktów oraz wykaz państw, na terenie których będą przeprowadzane akcje promocyjne wraz z zarysem kosztów.

Źródło: fresh-market.pl, na podstawie AgraNet (ts)

Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl


Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem