Rosja: sieci handlowe nie ograniczą importu
Pomimo słabnącego rubla i w konsekwencji rosnących cen importowanej żywności, rosyjskie sieci dystrybucyjne nie zamierzają ograniczać importu produktów.
Deprecjacja rubla powoduje także wzrost cen produktów wytwarzanych z importowanych surowców, dlatego sieci handlowe już zaczęły ustalać jak duży będzie wzrost cen tej kategorii produktów. Zdaniem współwłaściciela sieci Viktoria w 2008 roku dostawcy już ucierpieli w wyniku wzrostu cen, które zwiększyły się średnio o 15 proc.
Pomimo złej sytuacji na rynku finansowym właściciele największych sieci handlowych (Dixi, Magnit i Viktoria) na razie nie planują ograniczania sprzedaży importowanych produktów, które stanowią 10-20 procent wszystkich sprzedawanych towarów.
Źródło: fresh-market.pl (kz), na podstawie www.fruttaonline.com
Zapraszamy do dyskusji na forum fresh-market.pl