W lutym nowa edycja Fruit Logistica 2008
Jak co roku na targach Fruit Logistica w Berlinie zjawią się dostawcy świeżych owoców i warzyw z całego świata. Impreza w dniach 7-9 luty pobije kolejny rekord w ilości wystawiających się firm i liczbie zwiedzających.
W porównaniu do zeszłego roku organizatorzy zwiększyli powierzchnię wystawową o 12% i ułatwiają zwiedzającym oglądanie ekspozycji poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań. Według przewidywań na targach zaprezentuje się ok. 2000 wystawców z 70 państw. Po raz pierwszy będą wystawiać się firmy z Łotwy, Libanu i Madagaskaru. Fruit Logistykę odwiedzi ok. 45 tysięcy profesjonalistów sektora owoców i warzyw, z ponad 120 państw. Ceremonia otwarcia odbędzie się 6 lutego o godzinie 18:00.
Równocześnie z targami Fruit Logistica odbędzie się po raz pierwszy wystawa FRESHCONEX 2008, na której będą prezentowane gotowe do użycia lub konsumpcji warzywa i owoce, znajdujące się w ofercie dostawców żywności z 60 państw. Jest to odpowiedź na rosnące zainteresowanie produktami łatwymi do wykorzystania przez konsumenta.
W tym roku państwem partnerskim targów będzie Maroko, które jest jednym z największych afrykańskich dostawców warzyw i owoców. Oprócz silnej promocji stoisk firm z Maroka, kraj ten na przyjęciu otwierającym targi przygotuje swoją prezentację kulinarną i kulturalną.
Tematyka przygotowywanych konferencji, poruszających aktualne tematy branżowe, to: Nowe perspektywy w sektorze sprzedaży detalicznej – jakość ponad cenę; Rosja – importujący olbrzym, brama na wschodnie rynki; Ukryty potencjał w łańcuchu dostaw; Maroko – partner handlowy przyszłości; Certyfikacja – odnalezienie drogi w labiryncie; Innowacje biznesu owocowo-warzywnego; Serbia – potencjał i perspektywy dla rynku świeżych owoców UE. Konferencje będą tłumaczone symultanicznie na język niemiecki, angielski, francuski, włoski i hiszpański.
W trakcie imrpezy zostaną przyznane nagrody: "Grüner Merkur","German Fruit Prize Awards" oraz "2008 FRUIT LOGISTICA INNOVATION AWARD"
Bilet jednodniowego wstępu na targi w przedsprzedaży kosztuje 22 euro, a na wszystkie dni 53 euro. Dla uczestników Fresh Produce Forum, odbywającego się w trakcie trwania wystawy, koszt wstępu to 85 euro. W cenie biletu wliczony jest katalog wystawców oraz wstęp na wszystkie konferencje organizowane w poszczególnych halach wystawienniczych, w tym także udział w FRESHCONEX.
Źródło: fresh-market.pl na podstawie Fruit Logistica