Owoce w sieciach coraz lepszej jakości
Coraz większe wymagania konsumentów zmuszają sieci handlowe do systematycznego wzrostu jakości oferowanych owoców i warzyw. Produkty świeże zanim dotrą do poszczególnych sklepów przechodzą szczegółową kontrolę w magazynach, gdzie analizowana jest zgodność parametrów z opisem na etykietach m. in. waga, kaliber, a także jakość produktów – zewnętrzna (uszkodzenia, objawy żerowania szkodników, chorób, przechłodzenia) i wewnętrzna (uszkodzenia, objawy przemrożenia i chorób). Sieci handlowe zaczynają dostrzegać upodobania polskich konsumentów i starają się im sprostać. Dostosowują ofertę, analizując ich preferencje.
W przypadku jabłek duże znaczenia dla kupujących ma wysoka jędrność, w przypadku gruszek preferowane są owoce miękkie i soczyste. Według konsumentów najlepsze winogrona to takie, które nie posiadają pestek i mają jagody średniej wielkości, a banany powinny być lekko żółte – nie za zielone i nie za bardzo żółte, co by świadczyło o ich przejrzeniu.
Polscy klienci idą z duchem czasu. Coraz bardziej przekonują się do zakupu owoców w sieciach handlowych. Jedna rzecz, która jak na razie się nie zmienia to forma zakupu. Najpopularniejszą, pomimo wszelkich starań sieci, pozostaje forma zakupu luzem. Niezależnie czy to na osiedlowym bazarku czy w wielkim hipermarkecie klienci lubią sami dokonywać wyboru kupowanych produktów. Mają wówczas poczucie, że kupione przez nich owoce czy warzywa są w 100 proc. takie jakich oczekiwali.
RAPORT: Z którymi sieciami warto handlować?
czytaj dalej
Będzie podatek od obrotów sieci handlowych?
Jabłka - termin zbioru a jakość
czytaj dalej