Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Francja stabilne ceny gruszek

W odpowiedzi na rok, który był wyjątkowo zły dla francuskich gruszek, kampania rozpoczęła się w tym roku od stosunkowo wysokich cen. Sytuacja nie uległa większej ewolucji i do dziś pozostaje stabilna. "Brak produkcji uniemożliwia pełne zaspokojenie popytu na francuskie gruszki i tak jest od początku kampanii. Ceny pozostały więc na wysokim poziomie, szybko osiągając pułap. Od prawie dwóch miesięcy francuski rynek gruszek można opisać jako mały i bardzo stabilny rynek, z popytem, który pozostaje wyższy niż podaż" - wyjaśnia Vincent Guérin z ANPP (Association Nationale Pommes Poires).

Niestety, te wysokie i stabilne ceny nie zrekompensują strat poniesionych przez producentów. Kampania powinna również zakończyć się wcześniej niż zwykle. "Coraz mniej gruszek będzie dostępnych, nawet jeśli niektórzy specjaliści mogą oferować niektóre z nich do końca marca. Aby uzupełnić francuską ofertę, na półkach sklepowych można znaleźć również, w niższych cenach, owoce różnego pochodzenia, takie jak Holandia, Belgia czy Portugalia. Jednak rynek francuskiej gruszki osiągnął pewną równowagę. Konsumenci preferują francuskie pochodzenie i nie zwracają się łatwo w stronę gruszek importowanych."

Zrewitalizowany rynek jabłek

Jeśli chodzi o francuskie jabłka, po okresie niskiej konsumpcji odpowiadającej świętom Bożego Narodzenia, obecnie rynek znów staje się bardziej płynny. "Jak co roku, aktywność spowalnia się w ciągu ostatnich dwóch tygodni grudnia, kiedy jabłka są odstawiane na bok na rzecz bardziej świątecznych produktów. Ale od początku stycznia świąteczne produkty powoli znikają z półek, pozostawiając miejsce dla większej ilości odmian jabłek. Niskie temperatury również sprzyjają konsumpcji jabłek. Obserwujemy normalne ożywienie pod względem przepływów na rynku francuskim i brytyjskim. Dlatego zakładamy, że te przepływy będą nadal rosły.

"W najbliższych tygodniach planowanych jest wiele akcji promocyjnych w supermarketach. Te elementy sugerują, że styczeń będzie dobrym miesiącem. Nie możemy jednak zapominać, że rynek jabłek jest w tym roku również deficytowy, a koszty produkcji gwałtownie rosną (walka z historycznym mrozem ostatniej wiosny, eksplozja cen energii, kartonu, transportu...). Dlatego absolutnie konieczna jest obrona cen, aby uzyskać pozytywny raport z kampanii dla producentów."

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE