Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Hiszpania – mniej cytryn w sezonie 2021/2022

Hiszpania rozpoczyna nowy sezon zbiorów we wrześniu tego roku z dobrą jakością i niższą produkcją niż w poprzednich latach, ale gotowa do umocnienia swojej pozycji na rynku. "Jesteśmy przygotowani do stawienia czoła wszelkim trudnościom, do ochrony i poszanowania środowiska oraz zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy gotowi, aby rozpocząć produkcję i wprowadzić prestiżowe hiszpańskie cytryny na najtrudniejsze rynki", wyjaśnia prezes Hiszpańskiego Stowarzyszenia Międzyzawodowego Cytryn i Grejpfrutów (AILIMPO), José Hernández.

"Pierwsze szacunki zbiorów dokonane przez ten sektor przewidują 1 035 000 ton w sezonie 2021-2022, o 23 procent mniej niż w poprzednim roku z powodów klimatycznych (z okresami zimna, wiatru i nadmiernych opadów, które wpłynęły na kwitnienie i zawiązywanie owoców w niektórych obszarach), chociaż nie spowolni to hiszpańskich cytryn w ich wyścigu na rynki międzynarodowe: nadal przekraczają granice na całym świecie, zdobywając kubki smakowe coraz większej liczby konsumentów."

Tymczasem producenci i sprzedawcy detaliczni w Hiszpanii eksponują i "wyciskają" możliwości rynkowe. Przewagą konkurencyjną Hiszpanów jest to, że ich cytryna jest światowym liderem w sprzedaży detalicznej, ponieważ posiada wysoce kontrolowany system dystrybucji, który gwarantuje maksymalną świeżość. Zaledwie  48 godzin to średni czas potrzebny, aby cytryna wyprodukowana w Hiszpanii trafiła z drzewa na półki każdego supermarketu w Europie.

"Hiszpańskie cytryny, i to ich główny potencjał, różnią się od swoich konkurentów w innych krajach, ponieważ są częścią rygorystycznego modelu produkcji, który zapewnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa żywności na całym świecie. Bardzo ścisły system identyfikowalności od pola do stołu, który zapewnia, że europejskie cytryny są zdrowe, bezpieczne, najwyższej jakości i produkowane przy niskim wpływie na środowisko", podkreśla AILIMPO. Nie zapominając, że ponad 20 000 pracowników daje życie tej branży i produktowi, który jest wysyłany przez ponad 30 000 ciężarówek do najdalszych zakątków Europy i który coraz bardziej otwiera się na trudne rynki, takie jak USA i Kanada.

Coraz bardziej zorientowany na arenę międzynarodową, optymizm dominuje w okresie poprzedzającym kampanię, która oferuje wielkie możliwości rozwoju gospodarczego, zwłaszcza w regionach Murcji, Andaluzji i Walencji. Z "wiatrem w żaglach" sektor ten przyspiesza swoją udaną kampanię promocyjną, dzięki której europejskie, a więc i hiszpańskie cytryny są rozprowadzane po całym świecie. Należy zaznaczyć, że "Welcome to the Lemon Age" jest najbardziej ambitną kampanią promocyjną, informacyjną i reklamową w historii europejskiej cytryny pochodzenia hiszpańskiego, która obejmuje działania prowadzone przez trzy lata w pięciu krajach (Hiszpania, Francja, Niemcy, Stany Zjednoczone i Kanada).

Hiszpania, ze średnią produkcją około 1 000 000 ton rocznie, odpowiada za ponad 60 procent produkcji europejskiej. "Nasz kraj będzie nadal w sezonie 2021/2022 wiodącym eksporterem świeżych cytryn i drugim co do wielkości przetwórcą soku cytrynowego, olejku eterycznego i odwodnionej skórki na świecie" - poinformował prezes Stowarzyszenia.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE