Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Hiszpania – za mało papryki

W kwietniu region Murcja przejął od Almerii krajową produkcję papryki w Hiszpanii. Jednak opóźnienie spowodowane pogodą na początku zbiorów w Murcji zbiegło się ze znacznym zmniejszeniem ilości zebranych na plantacjach Almerii o długim cyklu, co wywiera presję na ceny.

„Od kilku tygodni mamy nietypowe ceny” - mówi Angel Izquierdo, menadżer firmy Soltir z Murcji. „W Murcji kampania została opóźniona o okres od 20 dni do miesiąca z powodu pogody. Jednocześnie kampania w Almerii zakończyła się wcześniej, powodując lukę w dostawach, która wciąż istnieje” - powiedział menadżer.

Mówi on też, że koniec produkcji w Almerii zawsze dobrze łączył się z początkiem sezonu w Murcji, z wyjątkiem bieżącego roku, kiedy pogoda nie pozwoliła na odpowiednie zazębienie się tych sezonów. „Tutaj, w Murcji, powinniśmy mieć o 30 procent więcej papryki niż obecnie. Jednak mieliśmy bardzo trudny okres, jeśli chodzi o temperatury, a niestabilna pogoda sprawiła, że ​​papryka nie dojrzewała w oczekiwanym tempie” - wyjaśnia. menedżer. „Jednak sytuacja ulegnie normalizacji w miarę upływu dni.”

W rzeczywistości, według szacunków Angela, normalne ilości w regionie powinny zostać osiągnięte w ciągu około dwóch tygodni. Pracują z kolorową papryką dopiero od kilku tygodni, „chociaż nie w takich wolumenach, jakie byśmy chcieli” - mówi.

Mnóstwo dużych rozmiarów; niewiele jest do pakowania we flowpacki
Pogoda notowana w ciągu ostatniego miesiąca miała wpływ na regionalne zbiory w pierwszych tygodniach wiosny, a także na ceny, które obecnie kształtują się w przedziale od 1,50 do 2 euro/kg. Nie wpłynęło to jednak na jakość warzyw. „Jeśli chodzi o jakość lub rozmiary, nie mamy żadnych większych problemów” - mówi Angel, wyjaśniając, że problemy z zawiązywaniem owoców spowodowane złą pogodą ułatwiły wzrost wielkości owoców, które już znajdowały się na roślinach.

„To spowodowało, że jest dużo produktów do pakowania zbiorczego, a mało do opakowań typu flowpack. Trendem w supermarketach jest sprzedaż papryki pakowanej w 500-gramowe opakowania typu flowpack, a czasami trudno jest uzyskać wymagane do tego średnie rozmiary."

Powiększenie areału papryki
W tym roku Soltir zdecydował się rozszerzyć obszar upraw papryki typu California, która stanowi 60 procent z 400 hektarów przeznaczonych na uprawy. Pozostałe 40 procent to odmiana Lamuyo. Firma, uznawana od 2003 roku za Organizację Producentów Owoców i Warzyw, jest zaangażowana w swoją kampanię marketingową.

„Większość sprzedaży nadal odbywa się na aukcjach, chociaż część wolumenów eksportujemy również do klientów, z którymi mamy relacje z poprzednich lat” - mówi kierownik.

„W Europie istnieje obecnie bardzo duży popyt na paprykę” - mówi Angel. „To prawda, że ​​w zeszłym tygodniu była jakaś panika, ale myślę, że w tej chwili wszyscy są świadomi, że produkcja jest wystarczająca i że dostawy będą gwarantowane.”

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE