Teraz oglądasz:
PL | EN | RU

Korzystaj z serwisu bez ograniczeń - porównuj szczegółowe ceny, czytaj pełne artykuły!

Wykup abonament

Mołdawia – czas na zmianę strategii w handlu winogronami

Eksperci z organizacji producentów przekonują, że opóźnione rozpoczęcie aktywnej sprzedaży winogron stołowych, praktykowane w ostatnich latach przez mołdawskich producentów winogron, to błędna strategia marketingowa. Bardziej poprawne i opłacalne jest sprzedawanie winogron zaraz po zbiorach, kiedy są one najświeższe i najwyższej jakości.

Jednak w niektórych dużych winnicach w ciągu ostatnich trzech sezonów opracowano strategię sprzedaży winogron stołowych opartą na modelu sprzedaży jabłek. Mianowicie w trakcie kampanii zbiorów i krótko po niej sprzedają produkty nie najlepszej jakości, po cenach dominujących na rynku krajowym. W tej chwili są one zwykle o 10-15 procent wyższe od średniego poziomu sezonowego. Następnie mamy do czynienia z „dostosowaniem technicznym”: ceny są zgodne z jakością produktów, czyli w mniejszym lub większym stopniu spadają. Proces ten zachodzi w okresie zbioru średnio i późno dojrzewających odmian, w szczególności głównej odmiany eksportowej „Mołdawia” z intensywnych plantacji. Znaczną część zbiorów - najwyższej jakości produkty - producenci przeznaczają na przechowanie, licząc na wzrost cen tego produktu późną jesienią, zimą i wczesną wiosną.

Ale zdarza się to tylko sporadycznie, w okresach dobrej pogody, zwłaszcza w okresie zbiorów. Często ceny na koniec sezonu marketingowego są porównywalne z cenami na początku, a nawet nieco niższe. Mając to na uwadze, eksperci wzywają producentów winogron do skupienia się na poprawie „infrastruktury jakościowej” - wsparciu sprzedaży najświeższych winogron.

I tak np. jesienią ubiegłego roku poszczególne przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją i eksportem owoców rozpoczęły pakowanie winogron stołowych w plastikowe tacki i worki typu flow-pack. To prawda, że ​​w 2020 roku produkty te były dostarczane tylko na rynek krajowy, do lokalnych sieci supermarketów.

Tymczasem mołdawscy eksporterzy zwracają uwagę, że niedawno otrzymali powiadomienie od rosyjskiej sieci supermarketów Pjatjeroczka, że ​​od czerwca tego roku mołdawskie winogrona będą przyjmowane do sprzedaży wyłącznie w opakowaniach foliowych określonego typu, z odpowiednim oznaczeniem.

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE