Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Zakończyły się zbiory winogron w Peru w 2022 roku

8 marca był ostatnim dniem zbiorów winogron Vanguard Peru. Jednak jedna trzecia produktów z tego sezonu wciąż nie dotarła na rynki, ponieważ globalny zespół Vanguard kontynuuje nawigację po trudnym łańcuchu dostaw.

Do ósmego tygodnia Peru dostarczyło 61,5 miliona skrzynek winogron. Jest to o 10 procent więcej niż w poprzednim sezonie, kiedy to Peru wysłało 55,7 mln skrzynek. Tegoroczny sezon w Peru prawdopodobnie osiągnie poziom 64 mln skrzynek, co oznacza wzrost w stosunku do początkowej prognozy 62,5 mln.

"Ten sezon był jednym z najlepszych w historii, w dużej mierze dzięki postępom, jakie nasz zespół poczynił na farmie", mówi Dirk Winkelmann z Vanguard. "Kolor, rozmiar, chrupkość i smak były na najwyższym poziomie". Warunki pogodowe były doskonałe. Jakość i warunki zbiorów były bardzo dobre. Co więcej, w Kalifornii sezon 2021 zakończył się wcześniej, a w Chile rozpoczął się później, co stworzyło doskonałe warunki dla całego świata.

Nadal obserwujemy dobry popyt na winogrona w Ameryce Północnej, ale w ciągu ostatnich dwóch tygodni rynki znacznie się osłabiły we wszystkich segmentach, zwłaszcza w przypadku winogron czerwonych bez pestek i czarnych bez pestek w Ameryce Północnej. "Na szczęście w programie mamy sporą część naszych późniejszych przywozów, które przetrwają trudną sytuację na rynku. Zielone odmiany bezpestkowe, zwłaszcza nowe odmiany IP, nadal cieszą się dużym popytem i są mniej podatne na drastyczne spadki cen" - mówi Winkelmann.

Był to jednak najtrudniejszy sezon w historii branży. Przemysł peruwiański boryka się z licznymi problemami logistycznymi i stale rosnącymi kosztami. Lista problemów jest długa: brak kontenerów w krytycznych momentach, opóźnienia w wypłynięciu statków, wydłużony czas tranzytu, zatory w portach, opóźnione wydania, rozładunki kontenerów, brak podwozi i kierowców.

Pandemia i wynikające z niej wyzwania dla łańcucha dostaw sprawiły, że zespół Vanguard dokonał znacznych postępów, które pozwoliły mu strategicznie sprostać oczekiwanym opóźnieniom. Na szczeblu terenowym wprowadzono nowe podejście do produkcji owoców, zwłaszcza w przypadku zielonych odmian, dotyczące sposobu rozmieszczania kiści. Wprowadzono zmiany w celu zapewnienia wysokiej jakości pokrycia kiści baldachimem, aby uniknąć bursztynowych plam i oparzeń słonecznych.

"W pakowalni wprowadziliśmy zmiany mające na celu skrócenie czasu przechowywania i wysyłki o pięć do siedmiu dni, aby wyprzedzić czas opóźnienia".

"Innym kluczowym wnioskiem z tego sezonu jest poprawa relacji z naszą peruwiańską społecznością" - wspomina Winkelmann. "Wiodącą rolę odgrywa tu przejrzystość struktury zatrudnienia, sposobu wynagradzania, terminów płatności oraz przestrzeganie odpowiednich przepisów prawa lokalnego. Przyjęte przez nas stanowisko to alternatywny głos w sprawie właściwego traktowania pracowników. Nasz zespół kierowniczy był bardzo zaangażowany we współpracę z lokalnymi liderami i władzami pracowniczymi w celu rozwiązywania problemów i wprowadzania ulepszeń. Odgrywaliśmy aktywną rolę w relacjach ze społecznością lokalną".

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE