Logowanie / Rejestracja Koszyk: 0 szt. 0
Dzisiaj jest Poniedziałek 16 września 2019. Od wczoraj dodano 2848 ceny w 22 kategoriach. Życzymy miłego dnia.
Tu jesteś:  »   »   »  Hiszpania – nowy projekt dla sektora cytryn i grejpfrutów

Hiszpania – nowy projekt dla sektora cytryn i grejpfrutów

Cytryny
  |   Źródło:
Hiszpański sektor cytryn i grejpfrutów uruchamia nowy projekt, który ma go przygotować na wyzwania kolejnych lat, o czym pisze portal www.freshplaza.com.

Stowarzyszenie Ailimpo, Lemon i Grapefruit Interprofessional, zatwierdziło projekt Standard Extension, z budżetem do 4 770 000 euro na kolejne pięć sezonów (od 1 września 2019 do 31 sierpnia 2024). Celem jest przeprowadzenie działań, które pozwolą sektorowi cytrynowo-grejpfrutowemu w Hiszpanii być gotowym na przyszłe wyzwania, w tym na rozwój kampanii promocyjnych, poprawę przejrzystości, osiągnięcie stabilności finansowej lub rozwój projektów w dziedzinie przemysłu 4.0, takich jak jako platforma Blockchain.

José Antonio García, dyrektor Ailimpo, mówi, że "jest to ambitny projekt, który pozwoli nam przewidzieć wiele przyszłych wyzwań i poprawić naszą pozycję konkurencyjną na rynkach międzynarodowych, nie tylko dla świeżych cytryn i grejpfrutów, ale również dla produktów pochodnych, takich jak sok, olejki eteryczne i odwodniona skórka.

Hiszpańska promocja cytryn w Europie, USA i Kanadzie
Jedna część projektu dotyczy komunikacji i poprawy wizerunku sektora. Dla marki zbiorowej Limón de España zaprojektowano dwie kampanie promocyjne, które zostaną przedstawione Komisji Europejskiej w kwietniu, w celu uzyskania środków na ich realizację w roku2020 w roku 2022 w Hiszpanii, Francji i Niemczech oraz na kolejną kampanię w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych w latach 2020, 2021 i 2022. "Chcemy chronić wiodącą pozycję hiszpańskich cytryn w Europie, a poza Europą uważamy, że Stany Zjednoczone i Kanada to rynki o największym potencjale wzrostu."

Obowiązkowy spis firm
Na uwagę zasługuje również utworzenie, utrzymanie, rozwój i doskonalenie sektorowego systemu komputerowego AILIMPO CENSUS, który posłuży do przygotowania spisu producentów, podmiotów gospodarczych oraz przetwórców cytryny i grejpfrutów w Hiszpanii. Celem jest lepsza wiedza, większa wydajność i większa przejrzystość rynku. "Będzie to skuteczne narzędzie pracy, które pozwoli nam dowiedzieć się, co się dzieje z cytryną w czasie rzeczywistym, a także poznać odmiany i harmonogramy ich zbiorów, aby podejmować właściwe decyzje" - mówi José Antonio García.

Zatwierdzone kontrakty na cytryny i grejpfruty na świeży rynek i przemysł przetwórczy
W celu zapewnienia właściwego funkcjonowania łańcucha żywnościowego i promowania dobrych praktyk w relacjach między partnerami, konieczne będzie sformalizowanie sprzedaży cytryn i grejpfrutów zarówno na rynku świeżym, jak i przemysłowym z homologowanymi modelami umów typu.

"Nie chcemy obwiniać innych krajów za obecną kampanię"
Obecna kampania cytrynowa jest bardziej skomplikowana niż poprzednie. W związku z tym José Antonio García stwierdza, że ​​"nie chcemy obwiniać innych krajów o nasze problemy i popadać w kłótnię" katastrofy ". Chociaż istnieje duża konkurencja ze strony krajów trzecich, takich jak Turcja, uważam, że musimy podjąć wysiłki na rzecz rozwiązania własnych problemów w tym sektorze."

To prawda, że ​​Turcja była obecna na rynkach europejskich od września do niemal końca lutego. "Duży wpływ wywarła na nas konkurencja Turcji, która spowodowała opóźnienie dystrybucji naszej produkcji i utratę udziału rynkowego w krajach wschodnich. Turcja jest twardym graczem, ale gra na tych samych zasadach co my", mówi José Antonio García.

"Ceny nie były tak dobre, jak w poprzednich kampaniach, były raczej niskie, ale gwarantowały zyski dla wszystkich ogniw łańcucha, a zebrana ilość wzrosła i obsługa 1.300.000 ton cytryny nie jest łatwym zadaniem. Kampania handlowa cytryn Fino dobiegnie końca, a my już szykujemy się do kampanii Verna, która rozpocznie się w kwietniu, a zbiory mają wynieść około 380 000 ton, więc podaż powinna trwać do końca lipca/początku sierpnia , "podsumowuje dyrektor Ailimpo.

Podobne
Grejpfruty
2019-03-08 08:00
Turcja i Cypr – ważni dostawcy grejpfrutów do Włoch
Grejpfruty nie są „cytrusem pierwszej potrzeby” na owocowym rynku, również we Włoszech. Nie tam mniej mają swoją ugruntowaną pozycję, a Turcja i Cypr są ważnymi ich dostawcami, o czym pisze www.freshplaza.com.
czytaj więcej
Cytryny
2019-03-05 12:00
Cytryny na razie stabilnie
Jak zmieniła się sytuacja na hurtowym rynku cytryn w drugiej połowie lutego? Czego można się spodziewać w handlu tymi owocami w kolejnych tygodniach?
czytaj więcej
Grejpfruty
2019-02-27 14:29
Grejpfruty wciąż relatywnie drogie
Ceny grejpfrutów w lutym bieżącego roku utrzymują się na stabilnym i dość wysokim poziomie. Drogie są zwłaszcza grejpfruty Floryda.
czytaj więcej
Cytryny
2019-02-14 19:19
Cytryny znów potanieją?
Ceny cytryn pozostają znacząco niższe niż rok temu. Czy możliwy jest ich dalszy spadek?
czytaj więcej
Cytryny
2019-02-06 11:00
Argentyna – startuje nowa kampania cytryn
Argentyńskie cytryny przygotowują się do nowej kampanii, pisze portal www.freshplaza.com.
czytaj więcej
Dodaj komentarz
Dodając komentarz jako niezalogowany użytkownik, obok komentarza zostanie umieszczony Twój adres IP
Redakcja nie odpowiada za treści umieszczane w serwisie przez użytkowników. W przypadku pojawienia się treści uznawanych powszechnie za obraźliwe Redakcja podejmie starania mające na celu niezwłoczne usunięcie takich materiałów. W przypadku umieszczenia przez użytkownika treści uznawanych za obraźliwe lub innych treści niezgodnych z prawem, portal zastrzega sobie prawo do natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników.