Jak mądrze kierować produkcją i dystrybucją cytrusów?
Produkcja owoców cytrusowych i handel nimi wyróżniają się bardzo wyspecjalizowaną bazą logistyczną, dystrybucyjną i marketingową. Ich uprawą zajmuje się duża liczba plantatorów (wysokie rozdrobnienie produkcji), a sezon zbiorczy odbywa się kilka razy w roku.
W celu polepszenia koordynacji działań, producenci w wielu krajach powołali własne spółdzielnie i organizacje. Mają one służyć prowadzeniu wspólnej sprzedaży oraz działalności logistycznej i marketingowej.
Organizacje te ustanowiły znaki firmowe, pod którymi sprzedawane są owoce cytrusowe np. "Sunkist" w Kalifornii, "Jaffa" w Izraelu i "Outspan" w RPA. Grupy producentów powołują rady programowe, odpowiedzialne głównie za rozpoczęcie zbiorów oraz dystrybucję owoców (szczególnie z przeznaczeniem na eksport).
Sprzedażą eksportowanych owoców na zagranicznych rynkach zajmują się firmy eksportowe lub importowe, o ugruntowanej już pozycji w poszczególnych krajach.
Źródło: fresh-market.pl
Zobacz więcej: Cytryny?preview=1