Start kampanii "Jabłka każdego dnia"
Kampania "Jabłka każdego dnia" to 3-letni program promujący jabłka, który będzie realizowany na rynku rosyjskim i ukraińskim. Całkowity budżet programu wynosi blisko 4 mln euro, który stanowi w zdecydowanej większości dofinansowanie z UE i Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Programem objęte są jabłka, które są najważniejszym gatunkiem roślin sadowniczych umiarkowanego klimatu z punku widzenia znaczenia gospodarczego i udziału w diecie przeciętnego konsumenta na rynku rosyjskim i ukraińskim. Kampania będzie koordynowana i realizowana przez Polskę, natomiast działania promocyjne będą prowadzone na dwóch obszarach: Rosji i Ukrainie. Głównym rynkiem ze względu na liczbę mieszkańców i udział w eksporcie europejskich jabłek będzie Rosja - 75 proc. budżetu kampanii, na rynku ukraińskim zostanie zrealizowane 25 proc. budżetu akcji.
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1