Ceny pomarańcze w sieciach niestabilne
Nie ma dosłownie sieci, w której w ostatnich miesiącach cena utrzymała się na tym samym poziomie. W większości przekrój cenowy z kilku poprzednich tygodni przypomina sinusoidę.
Na przełomie 14. i 15. tygodnia 2012 roku ceny pomarańczy w większości analizowanych sieci znów wzrosły. Wzrost cen odnotowano w sieci Biedronka po zakończonej czasowej promocji na ten asortyment (o 75 proc.), w Carrefour (o 33 proc.), w Real (29 proc.) oraz w sieci Tesco (o 17 proc.). W pozostałych sieciach ceny pomarańczy spadły – w sieci Leclerc o 15 proc., a w sieci Auchan o 8 proc. W żadnej z omawianych sieci na przełomie 14. I 15. tygodnia cena nie pozostała na poziomie z poprzedniego tygodnia.
W 16. tygodniu sytuacja była bardzo podobna. Znów w wielu sieciach ceny zmieniły się względem ubiegłego tygodnia. W Carrefour po ostatniej podwyżce cena pomarańczy spadła o 43 proc. Podobna sytuacja miała miejsce w sieci Real, jednak tutaj spadek ceny był tylko 4,5 proc. W sieciach Leclerc oraz Tesco dla odmiany ceny wzrosły, odpowiednio o 20 proc. w sieci Leclerc i o 48 proc. w sieci Tesco.
Wykres. Ceny sprzedażowe pomarańczy [zł/kg] w sieciach handlowych w 15. i 16. tygodniu 2012 roku.
Zobacz więcej: Owoce cytrusowe?preview=1