Hiszpania – duże nadzieje u progu kampanii owoców kaki
Kampania hiszpańskiech owoców kaki (persy mony, sharona) 2020/2021 rozpoczyna się w przyszłym tygodniu, a producenci zgłaszają dobrą jakość i rozmiary, ale mniejsze ilości niż w poprzednim sezonie.
Rafael Perucho, przewodniczący rady regulacyjnej Kaki de la Ribera del Xúquer, która kontroluje certyfikację PDO dla owoców, powiedział: „Jakość owoców będzie doskonała w tym roku i przy większych rozmiarach niż normalnie oczekiwalibyśmy po hiszpańskiech kaki PDO.
„Z niecierpliwością czekamy na dobry sezon z potencjalnie niższymi wolumenami ze względu na dość deszczową wiosnę na początku roku.”
Oczekuje się, że plony będą o około 25-30 procent lżejsze niż w poprzednim sezonie, w którym w ramach PDO sprzedano rekordowe 115 000 ton owoców, z czego 5 000 ton w Wielkiej Brytanii.
Hiszpańskie owoce kaki są sprzedawane w Wielkiej Brytanii od 2005 roku i obecnie sprzedają się w ilości około 30 milionów sztuk w sezonie.
„Odkąd nasza kampania rozpoczęła się prawie 20 lat temu, przeszliśmy z pozycji praktycznie nieznanego i mniejszościowego produktu do praktycznie wszystkich kanałów dystrybucji w Wielkiej Brytanii” - powiedział Perucho.
Jedynie owoce Rojo Brillante uprawiane w dolinie Ribera del Xúquer w pobliżu Walencji przez producentów, którzy przeszli serię kontroli pod kątem aspektów, w tym identyfikowalności i jakości, są sprzedawane pod znakiem jakości PDO.
Owoce są dostępne tylko przez krótki okres czasu; od połowy października do stycznia.
Działania promocyjne planowane na ten sezon obejmują reklamowanie kupujących za pośrednictwem sprzedawców detalicznych, reklamy online w BBC Good Food, reklamy drukowane, media społecznościowe, pudełka z prezentami prasowymi oraz aktywność z dziennikarzami i autorami artykułów z tematyki spożywczej. Kampania wprowadza także wybór zupełnie nowych przepisów sezonowych.
Zobacz więcej: Owoce egzotyczne?preview=1