Kontaktujemy się w sprawie cen z kilkuset skupami w całej Polsce. Korzystaj z naszych informacji.

Kup teraz abonament!

Czy promocja podtrzyma spożycie marchwi w Niemczech?

2008-02-25 00:00

Warzywa korzeniowe (w tym marchew) mają znaczący udział w ogólnym spożyciu świeżych warzyw w Niemczech: na statystycznego Niemca przypada rocznie 9,5 kg. Spożycie marchwi ustępuje jedynie konsumpcji pomidorów i ogórków.

Niemcy zaniepokojeni spadkiem spożycia marchwi przeprowadzili w 2004 r. badania ankietowe. Instytut do Spraw Spożycia na zlecenie organizacji ZMP w siedzibie Bonn i Berlinie zbadali na podstawie 1396 gospodarstw główne czynniki decydujące o zakupie marchwi. Udział procentowy w zakupie marchwi wg tych badań miały:

  • wygląd - szczególnie kolor marchwi (45 proc.)
  • smak (42 proc.)
  • jakość marchwi (37 proc.)
  • wielkość (33 proc.)
  • kraj pochodzenia (29 proc.)
  • rodzaj opakowania (23 proc.)
  • wielkość opakowania (18 proc.)

    W Polsce nie przeprowadzano podobnych badań, a promocja marchwi uprawianej w większości metodami naturalnymi warta byłaby rozpropagowania nie tylko w naszym kraju, ale także za granicą. Szczególnie dotyczy to polskiej marchwi uprawianej metodami ekologicznymi.

    Źródło: fresh-market.pl za ZMP (ts)


Zobacz więcej: Marchew

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem