Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

GfK Consumer Index: Spadki zwłaszcza w przypadku papryki i owoców miękkich

2023-03-31 00:00

W lutym 2023 roku w kategorii produktów świeżych, w tym owoców, warzyw i ziemniaków, odnotowano niewielki wzrost sprzedaży o prawie 5% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku. Jednak zarówno sprzedaż, jak i ceny (8%) pozostały poniżej poziomu całego rynku.

Warzywa świeże odnotowały 14% wzrost cen w stosunku do roku poprzedniego, ale towarzyszył temu spadek sprzedaży o 8%. Największe straty odnotowały kapusta (-20% ilościowo) i warzywa owocowe (-11%), przy czym zmniejszył się popyt na paprykę, która z powodu braków w podaży dostępna była tylko po znacznie wyższych cenach. Wyższe ceny średnie odnotowały również warzywa korzeniowe i cebulowe, ale popyt na oba segmenty zmniejszył się tylko nieznacznie, co doprowadziło do dynamicznego wzrostu sprzedaży. Pieczarki były jedynym wyjątkiem w sprzedaży warzyw, wykazując w lutym 2023 roku niewielki wzrost ilościowy (+3%).

Z kolei owoce świeże odnotowały w lutym 2023 roku lekko dodatni wynik sprzedaży (+1% ilościowo), pomimo płaskiego rozwoju cen (+1% ceny średnie). Podsegmenty takie jak winogrona (+7%), owoce pestkowe (+6%), owoce cytrusowe (+2%) i banany (+3%) odnotowały wzrost ilościowy, pomimo wyższych cen bananów (1,53 euro za kilogram, co jest ewenementem). Oferty na kiwi również zwiększyły popyt i doprowadziły do spadku cen. Natomiast stale rosnące owoce jagodowe zanotowały gwałtowny spadek sprzedaży, a ich ilość spadła o 21%.

.

Więcej. Przejdź do artykułu

Fruchthandel.de
Fruchthandel.de

Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".

Zobacz więcej: Papryka

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem