Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - PAPRYKA

0000-00-00 00:00

Na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz: Każde opakowanie powinno zawierać wymagane oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi literami, widocznymi z zewnątrz. Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej etykiecie. A. Cechy identyfikacyjne Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy kod firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu z kodem firmowym. Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za pakowanie kalafiorów. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem. Kod firmowy nie jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy. Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest konieczna. B. Nazwa produktu Jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz:  "Papryka słodka"  Barwa Podanie nazwy i barwy papryki jest obowiązkowe tylko w wypadku takiego opakowania, w którym nie jest ona widoczna z zewnątrz. Typ handlowy ("wydłużona", "o kształcie graniastosłupa ostro zakończona", "o kształcie graniastosłupa ze stożkowym zakończeniem", "pomidorokształtna") lub nazwa odmiany jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz. Podanie nazwy typu handlowego jest obowiązkowe tylko jeśli papryka nie jest widoczna z zewnątrz. W przypadku opakowań detalicznych zawierających papryki o różnej barwie i/lub typie handlowym: „Mieszanka papryk” lub inny odpowiednik Barwy i/lub typy handlowe oraz ilość papryk każdej barwy i/lub typu handlowego jeśli zawartość nie jest widoczna z zewnątrz. C. Pochodzenie produktu Kraj pochodzenia lub, jeśli dotyczy, kraje pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna. Znakowanie powinno uwzględniać kraj pochodzenia tzn. kraj, w którym kalafiory zostały wyprodukowane np. Polska, Hiszpania. W przypadku opakowań detalicznych zawierających mieszankę papryk o różnej barwie i/lub typach handlowych różnego pochodzenia, kraj pochodzenia powinien być zaznaczony obok nazwy papryki o danej barwie i/lub typie handlowym.D. Charakterystyka jakości handlowej Klasa Wielkość (jeśli sortowano według wielkości), wyrażona minimalną i maksymalną średnicą lub oznakowanie "nie sortowana" Podanie klasy i wielkości, jeśli papryka była sortowane według wielkości, jest obowiązkowe. "Papryka mini" lub inny odpowiedni termin dla produktów miniaturowych. Jeśli kilka typów produktów miniaturowych jest pakowanych razem w tym samym opakowaniu, wszystkie produkty oraz ich pochodzenie muszą być wymienione W przypadku papryki miniaturowej podanie określenia "papryka mini" lub innego równoważnego zawsze jest obowiązkowe. Masa netto lub liczba sztuk (nieobowiązkowo). E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo) Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX       KLASA I     WIELKOŚĆ 80/100 mm Masa: 5 kg PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - papryka klasy I widoczna z zewnątrz. Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX PAPRYKA POMIDOROKSZTAŁTNA CZERWONA    KLASA I      WIELKOŚĆ: niesortowana Masa: 5 kg PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - papryka klasy II niewidoczna z zewnątrz.

Zobacz więcej: Ceny warzyw

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem