Ceny jabłek w sieciach handlowych
Na przełomie 16. i 17. tygodnia 2012 roku ceny jabłek w niektórych z analizowanych sieci handlowych uległy zmianom. Największą z nich odnotowano w Carrefour, gdzie jabłka zdrożały o 50 proc. Wzrost ceny jabłek nastąpił także w sieci Leclerc – o 22 proc. oraz w sieci Real – o 10 proc. Spadek ceny na przełomie 16 i 17 tygodnia miał miejsce w sieci Lidl – 25 proc. W pozostałych sieciach ceny jabłek pozostały bez zmian.
Na przełomie minionego (17) i bieżącego (18) tygodnia ceny jabłek w poszczególnych sieciach handlowych ustabilizowały się. Jedyne modyfikacje cenowe zanotowano w sieciach: Leclerc, gdzie, jabłka staniały o 15 proc. i w Carrefour, gdzie dla odmiany zdrożały o około 10 proc. Znikome 1 proc. obniżki miały miejsce także w sieciach Lidl i Tesco.
Wykres. Ceny sprzedażowe jabłek deserowych luzem [zł/kg] w sieciach handlowych w 17. i 18. tygodniu 2012 roku.
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1