Cydr jednak bez reklamy. bo...
W komunikacie Ministerstwo zdrowia podkreśla, że reklama alkoholu jest wyjątkowo szkodliwa z punktu widzenia interesu zdrowia publicznego, a podatni na nią byliby głównie młodzi ludzie.
Zniesienia zakazu reklamy cydru chciałby minister gospodarki Janusz Piechociński. Większe spożycie tego niskoprocentowego napoju z jabłek miałoby pomóc sadownikom w obliczu rosyjskiego embarga na te owoce. -Nie tylko na rynku krajowym, ale i zagranicznym jest duży potencjał wzrostowy, dlatego będę występował o to, aby doprowadzić do zrównania możliwości reklamowania cydru jako niskoprocentowego alkoholu na poziomie stosowanym obecnie, jeśli chodzi o piwo - mówił w środę Piechociński.
Przepisy dotyczące reklamy wyrobów z procentami znajdują się w ustawie o wychowaniu w trzeźwości. Generalnie zabrania ona jakiejkolwiek reklamy alkoholu, ustanawiają jeden wyjątek właśnie dla piwa.
W komunikacie Ministerstwo zdrowia podkreśla, że jakiekolwiek postulaty zmierzające do liberalizacji przepisów dotyczących reklamy napojów alkoholowych należy uznać za niezgodne z polityką prozdrowotną.
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1