Egipt: próba wzmocnienia współpracy gospodarczej z polskimi sadownikami
W ubiegłą niedzielę egipski minister rolnictwa Ezz El-Din Abu Steit spotkał się z polską delegacją, która prowadzi kampanię na rzecz zbadania możliwości współpracy i wzmocnienia współpracy gospodarczej.
Zgodnie z oświadczeniem prasowym, spotkanie to towarzyszyło oficjalnym targom SAHARA, 31. Międzynarodowej Wystawy Rolniczej dla Afryki i Bliskiego Wschodu oraz kampanii "Czas na jabłka z Europy" organizowanej przez Polską Organizację Promocji Owoców i Warzyw współfinansowanej przez Unię Europejską.
„Czas na jabłka z Europy” to dwuletnia kampania promocyjna prowadzona przez Stowarzyszenie Polskich Producentów Owoców na rynku algierskim i egipskim w latach 2017-2019. Dążenie do zacieśnienia współpracy między polskimi eksporterami jabłek a importerami, producentami i ekspertami żywienia na egipski rynek, udział stowarzyszenia obejmie szereg spotkań dwustronnych w celu omówienia środków współpracy.
Najnowsze statystyki USDA pokazują, że produkcja jabłek w Unii Europejskiej w latach 2016 – 2017 osiągnęła szacunkowo 12,6 mln ton, podczas gdy eksport pozostał na poziomie 1,06 mln ton. Białoruś, kraje Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej były głównymi importerami europejskiego jabłka.
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1