Jabłka odmiany Kanzi w europejskich sklepach
Od 21 października br. jabłka klubowej odmiany Kanzi ponownie będą dostępne w supermarketach i hipermarketach Włoch, Hiszpanii oraz innych krajów europejskich. Wielkość produkcji tej odmiany będzie w tym roku większa w porównaniu do ubiegłorocznej. Największymi jej producentami są Niemcy, Holandia, Włochy, a także Wielka Brytania.
Na całym świecie powierzchnia upraw tej coraz modniejszej odmiany klubowej wynosi 2,1 tys. ha z czego aż 80 proc. sadów znajduje się właśnie w Europie. Oprócz krajów europejskich Kanzi uprawiane jest w Afryce Południowej, Nowej Zelandii, Chile i Australii. W Polsce oficjalnie nie można kupić drzewek tej odmiany.
Zainteresowanie Kanzi z roku na rok rośnie, dlatego obecna wielkość nasadzeń może stać się niedługo niewystarczająca i będzie trzeba ją zwiększyć, a także popracować nad wydajnością istniejących już sadów. Kraje europejskie które planują sprzedaż owoców Kanzi przygotowały kampanie reklamowe na sezon 2013/2014. Promocje mają być prowadzone w punktach sprzedaży za pomocą banerów, klasycznych reklam, reklam w Internecie, a także za pomocą mediów społecznych. Celem kampanii jest nagłośnienie istnienia odmiany Kanzi i przekonania do niej konsumentów.
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1
Jabłka w aptekach
Rośnie popyt na jabłka?
Coraz mniej jabłek
Chile: eksport jabłek w I poł. 2013 roku
czytaj dalej
Parchaty sezon na jabłkach
czytaj dalej