#JedzJabłka pomagają, czy nie?
W Biedronce i Carrefourze słupki sprzedaży jabłek nie skoczyły ani jeśli chodzi o jabłka, ani o produkty pochodne - soki czy ciasta. Warto zwrócić uwagę, że ta pierwsza sieć handlowa obniżyła ceny tych owoców do 1,75 zł za kg.
- Umowy z dużymi sieciami handlowymi są długoterminowe. Do tej pory nie otrzymaliśmy żadnych informacji o chęci wprowadzenia aneksów i zwiększenia dostaw. Nie odnotowaliśmy też wzrostu sprzedaży detalicznej - informuje Janusz Stasiak, prezes San-Export-Group zrzeszającej pięć grup producenckich z rejonu sandomierskiego. Ten sam problem mają grójeccy producenci - jabłek schodzi tam tyle, co zawsze.
Nie można też stwierdzić, że Polacy wolą je kupować na targach czy giełdach, skoro sadownikom sprzedaż nie podskoczyła. Polacy po prostu nie kupują - podaje Gazeta Wyborcza.
Wśród sieci handlowych wyjątkiem jest Lidl, w którym od początku sierpnia jabłek sprzedaje się więcej, więc i sieć więcej ich zamawia.
Czy akcja #JedzJabłka wpłynie na realną sprzedaż jabłek?
Zobacz więcej: Jabłka?preview=1
Embargo – na pomoc UE jeszcze poczekamy
Armenia zyska na embargu?
Reeksport, czyli cyrk z embargiem
Polska zaskarży embargo
Na rosyjskim embargu zarobi Ukraina ?
czytaj dalej