Ceny pomarańczy w sieciach handlowych
Na przełomie 18. i 19. tygodnia 2012 roku ceny pomarańczy we wszystkich analizowanych sieciach handlowych uległy modyfikacjom. Wzrost cen odnotowano w większości sieci – w Leclerc o 8 proc., w Auchan o 12,5 proc., w Tesco o 28 proc., a w sieci Biedronka aż o 40 proc. na kilogramie. Pomimo to w sieci Biedronka cena pomarańczy pozostała najniższą ze wszystkich analizowanych marketów. Spadek ceny odnotowano zaś w sieciach Carrefour oraz w Real – w obu marketach o 20 proc.
Na początku ubiegłego (20.) tygodnia ceny pomarańczy ustabilizowały się. We wszystkich sieciach handlowych na przełomie 19. i 20. tygodnia nie odnotowano żadnej zmiany. We wszystkich sieciach ceny pomarańczy pozostały na poziomie z minionego tygodnia.
Wykres. Ceny sprzedażowe pomarańczy [zł/kg] w sieciach handlowych w 19. i 20. tygodniu 2012 roku.
Zobacz więcej: Owoce cytrusowe?preview=1