Hiszpania: to już praktycznie koniec kampanii truskawkowej
Po burzach jakie w marcu przeszły nad Hiszpanią, pogoda w kolejnym miesiącu się uspokoiła. Wyniki produkcyjne w kwietniu nie były jednak wystarczająco dobre, aby zrekompensować straty poniesione w sektorze truskawek. Pogoda wciąż nie była idealna i nie udało się osiągnąć poziomu produkcji z poprzednich lat.
Na początku maja wstępne oszacowanie produkcji przez Stowarzyszenie Producentów i Eksporterów Truskawek Huelva (Freshuelva) potwierdziło słabszą produkcję. Okazało się, że wprowadzone do obrotu od początku sezonu ilości truskawek są mniejsze o 12 – 15 proc. w porównaniu do poprzedniego sezonu.
Tegoroczny sezon jest dość nietypowy w porównaniu do poprzedniego ze względu na nieregularną produkcję i podaż owoców. W połowie sezonu nastąpił spory spadek zbiorów, co znalazło również odzwierciedlenie w pojawieniu się mniejszej liczby zakontraktowanych pracowników marokańskich (w sumie 16.000). Biorąc pod uwagę powolny rozwój kampanii, nie brakowało pracowników krajowych, jak miało to miejsce w poprzednich latach. Nawet łączenie zbiorów pozostałych gatunków owoców miękkich nie doprowadziło do braku pracowników, ponieważ wzrost borówek czy malin i ich dojrzewanie było przerywane okresami chłodu i burz. Dodatkowo hiszpańska kampania truskawek w Huelva praktycznie już się skończyła.
Zobacz więcej: Truskawki?preview=1