VI edycja Konferencji Fresh Market już za nami.
Konferencję Fresh Market 2013 zorganizowaliśmy wraz z sponsorami: światowego lidera branży rolnej firmę Syngenta oraz Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "PUCH".
Wydarzenie jak co roku cieszyło się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród producentów, jak i dostawców świeżych owoców i warzyw. Edycja 2013 cieszyła się również dużym zainteresowaniem wystawców. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z szerokim wachlarzem opakowań, różnorodnymi nasionami, wózkami paletowymi, dyspenserem do ziemniaków, produktami świeżymi czy też usługami z nimi związanymi.
W Konferencji Fresh Market 2013 uczestniczyło ponad 300 osób reprezentujących blisko 170 firm z Polski i Europy (Belgii, Holandii, Hiszpanii, Włoch, Niemiec, Czech, Szwecji, Ukrainy, Rosji, Grecji oraz Wielkiej Brytanii).
W czasie trwania wydarzenia, równolegle z częścią wystawowo-handlową, odbywała się konferencja, na której eksperci branży owocowo-warzywnej wygłaszali prelekcje dotyczące sytuacji na rynku owoców i warzyw, warunków handlu z sieciami handlowymi oraz prognoz na nadchodzący sezon. Dużym zainteresowaniem wśród uczestników cieszył się wykład przedstawiciela rosyjskiej sieci handlowej Magnit dotyczący zasad współpracy z dostawcami i perspektyw importu owoców i warzyw. Dużą ilość słuchaczy zebrały także wykłady poświęcone rynkowi jabłek w Polsce oraz prognozom na nadchodzący sezon w eksporcie tych owoców do Rosji.
(fm2013 by Slidely - Slideshow maker)
Od wczesnych godzin porannych rozpoczęły się rozmowy handlowe dostawców owoców i warzyw z kupcami z sieci handlowych. Konferencja Fresh Market jako jedyna impreza w Polsce już po raz kolejny dała możliwość porozmawiania z przedstawicielami większych sieci handlowych w jednym miejscu oraz umożliwiła nawiązanie bezpośrednich kontaktów biznesowych z sieciami handlowymi zarówno tymi z Polski, jak i z zagranicy. W tegorocznym wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele 17 sieci handlowych obecnych na polskim rynku: Auchan, Carrefour, Tesco, Stokrotka, Kaufland, Inetrmarche, Dino, Polomarket, Marcpol, Chata Polska, Piotr i Paweł oraz Żabka, a także dwóch rosyjskich sieci: Victoria (Dixi) i Magnit, ukraińskiej Fozzy oraz sieci rosyjsko – białoruskiej - Almi.
Konferencja zakończyła się uroczystym bankietem, który jak co roku stanowi uwieńczenie udanego, acz bardzo pracowitego dnia. Na bankiecie, na który zostało zaproszonych ponad 170 gości grał zespół Bala Band, a swoje umiejętności taneczne zaprezentowali wykonawcy z zespołu Atelie.
Podczas bankietu już po raz trzeci wręczona została nagroda dla najbardziej innowacyjnego produktu roku oraz nagroda dla produktu roku wybranego przez czytelników portalu Fresh-Market.pl.
Tytuł Fresh Market Award - Produkt Roku 2013 zdobył Świeży sok z marchwi zgłoszony przez firmę Victoria Cymes.
W głosowaniu internetowym największe uznanie zdobyły worki XTEND - opakowania modyfikowanej wilgotności i modyfikowanej atmosfery od PHU PUCH Wojciech Pietroń.
Zobacz więcej: Ceny owoców?preview=1