Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpania – spadek produkcji pomidorów

Produkcja pomidorów w hiszpańskiej prowincji Almeria, która jest największym producentem tych warzyw w Unii Europejskiej, zarejestrowała, w ciągu pierwszych miesięcy kampanii, spadek aż o 25 procent w porównaniu z tym samym okresem roku 2013. To dane pochodzące z Rady Rolnictwa, Rybołówstwa i Rozwoju Wsi Andaluzji. Położona na południu Hiszpanii prowincja Almeria jest bowiem częścią regionu andaluzyjskiego.

Ten spadek wielkości zbiorów pomidorów częściowo spowodowany były nieznacznym opóźnieniem w procesie przesadzania pomidorów, ale w głównym stopniu wynikał z niekorzystnego wpływu wysokich temperatur we wrześniu i październiku, które miały wpływ na proces kwitnienia. Pocieszające dla producentów jest to, że jakość produkcji jest dobra. 70 procent zbieranych pomidorów jest klasyfikowana jako pierwsza klasa.

Jeśli chodzi o ceny, to w okresie od 10 do 23 listopada ustabilizowały się one w Almerii na poziomie średnim 0,62 euro/kg, Uczyniło to pomidory najbardziej cenionym produktem w listopadzie zaraz obok zielonej fasoli. W pierwszych miesiącach kampanii najbardziej poszukiwane były pomidory gałązkowe, natomiast pomidory typu Long Life po raz kolejny cieszyły się mniejszym popytem i miały niższe ceny.

Eksport do Europy Środkowej i Wschodniej wykazuje trend zwyżkowy, rosnąc niemal z tygodnia na tydzień, korzystając z luki pozostawionej póki co przez inne kraje konkurencyjne. Polska, z powodu wysokich temperatur w okresie letnim, miała w tym roku skrócony sezon pomidorowy, a Maroko nie jest w stanie obecnie dostarczyć zbyt wiele pomidorów na rynki europejskie, jako że eksport w większości został skierowany na rynek rosyjski. Oba te czynniki przyczyniają się do wzrostu średnich cen pomidorów hiszpańskich, które to ceny znacznie przekraczają poziomy zarejestrowane w analogicznym okresie w dwóch poprzednich sezonach.

Wielkość sprzedaży na koniec listopada, według szacunków branży, osiągnęły już poziom 25 procent całkowitej wielkości sprzedaży oczekiwanej dla całej kampanii.

Zobacz więcej: Pomidory

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE