Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

VI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE ZNAKOWANIA - MARCHEW

0000-00-00 00:00

Dla marchwi pakowanej na każdym opakowaniu należy umieścić następujące informacje, zgrupowane na tej samej stronie, naniesione w sposób czytelny, trwały oraz widoczny z zewnątrz: Każde opakowanie powinno zawierać wymagane oznakowanie, zgrupowane na tej samej stronie, wykonane czytelnymi i trwałymi literami, widocznymi z zewnątrz. Znakowanie może być bezpośrednio wydrukowane na opakowaniu lub może być wydrukowane na trwale przytwierdzonej etykiecie. A. Cechy identyfikacyjne Pakujący i/lub wysyłający: nazwa i adres lub urzędowo ustanowiony lub zaakceptowany kod firmowy. Jednakże w przypadku kiedy znak firmowy jest użyty, odnośnik "pakujący i/lub wysyłający" (lub odpowiedni skrót) muszą być zaznaczone w ścisłym powiązaniu ze znakiem firmowym. Pakujący jest to osoba lub firma odpowiedzialna za pakowanie marchwi. Nie oznacza to jednak personelu, który aktualnie realizuje prace i który jest odpowiedzialny tylko przed kierownictwem. Kod firmowy nie jest znakiem handlowym, ale urzędowo kontrolowanym sposobem identyfikacji w celu uniknięcia pomyłek przy rozpoznawaniu odpowiedzialnej osoby lub firmy. Opakowanie powinno być tak oznakowane, aby umożliwić identyfikację firmy lub osoby odpowiedzialnej za pakowanie. Jednakże wysyłający dobrowolnie może wziąć na siebie odpowiedzialność wobec służb kontrolnych i w takim wypadku identyfikacja pakującego na zasadach określonych powyżej nie jest konieczna. B. Nazwa produktu Jeśli zawartość opakowania nie jest widoczna z zewnątrz: "Marchew w pęczkach" lub "Marchew", "Marchew wczesna" lub "Marchew ze zbioru głównego", "Marchew w torfie", nawet jeśli zawartość jest widoczna z zewnątrz, Nazwa odmiany lub typu dla klasy Ekstra. C. Pochodzenie produktu Kraj pochodzenia i nieobowiązkowo rejon uprawy lub nazwa krajowa, regionalna lub lokalna Znakowanie powinno uwzględniać kraj pochodzenia tzn. kraj, w którym marchew została wyprodukowana np. Polska, Holandia. D. Charakterystyka jakości handlowej Klasa, Wielkość, określona minimalną i maksymalną średnicą lub masą (nieobowiązkowo), Ilość pęczków. Podanie klasy i wielkości, jeśli marchew była sortowana według wielkości, jest obowiązkowe, a jeśli marchew jest prezentowana w pęczkach obowiązkowe jest podanie ilości pęczków. E. Znak urzędowej kontroli jakości (nieobowiązkowo) Dla marchwi wysyłanej luzem (bezpośrednio ładowanej do środka transportu), powyższe informacje powinny być podane w dokumentach towarzyszących towarowi lub umieszczone w widocznym miejscu wewnątrz środka transportu.

Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I widoczna z zewnątrz. Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX     KLASA I      WIELKOŚĆ: 20/40 mm PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy II niewidoczna z zewnątrz. Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX  MARCHEW    KLASA II PRODUKT POLSKI Przykład oznakowania opakowania - marchew klasy I w pęczkach niewidoczna z zewnątrz. Nazwa Producentaul. Adres, XX-XXX Miasto, Polska, tel. +48 (XX) XXX XX XX MARCHEW W PĘCZKACH     KLASA I      20 pęczków PRODUKT POLSKI

Zobacz więcej: Ceny warzyw

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem