Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Automat do ziemniaków przebojem we Francji

Automaty do sprzedaży różnych produktów to rzecz nie nowa. W użyciu są choćby automaty do sprzedaży kwiatów czy płyt DVD. Są oczywiście automaty do dystrybuowania produktów spożywczych: pizzy, pieczywa czy kanapek. Są oczywiście bankomaty.

Od grudnia 2013 roku w Nouvion francuscy entuzjaści surowca do swych ulubionych frytek mogą go kupować o każdej porze dnia i nocy, w automacie zainstalowanym przy drodze D1001, prowadzącej z Abbeville do Nouvion właśnie. W „ziemniakomacie” każdy kto chce, może kupić ziemniaki pakowane w worki po 10 kg.

Za ideą sprzedawania ziemniaków z automatu stoi dwóch miejscowych rolników: Pierre Delcourt i Thierry Briet. „Odkryliśmy ten system podczas wycieczki na wymianę do Niemiec osiem lat temu. Pomyśleliśmy, że można by przenieść ten sam system tutaj.” mówi Thierry Briet. Identyczną maszynę zainstalowano również na parkingu hipermarketu w Saint- Riquier.

Wspomniani rolnicy produkują corocznie ponad 5 tys. ton ziemniaków na 135 hektarach. Teraz, po uruchomieniu, ich automat sprzedaje 400 kg ziemniaków na tydzień. „Początek jest bardzo obiecujący.” z przyjemnością stwierdza Pierre Delcourt. „Naszym celem jest osiągnięcie pułapu sprzedaży tony na tydzień w ciągu kolejnych sześciu miesięcy.”

Koncepcja jest prosta. Sześćsetkilogramowy zapas ziemniaków trafia na taśmociąg wewnątrz urządzenia, które gabarytami nie odbiega zbytnio od znanych powszechnie bankomatów. Klient musi umieścić tylko swoją kartę w czytniku, wybrać jedną z dwóch oferowanych odmian (w tym przypadku Trésor do frytek i puree i Charlotte do gotowania na parze) i poczekać aż dziesięciokilogramowy worek wyjedzie z maszyny. Cena mytych ziemniaków wynosi 4 – 5 euro zależnie od odmiany i jest niższa niż w sklepach.

Gdy zapas ziemniaków w automacie się kończy, rolnicy powiadamiani są o tym za pomocą SMS-a i w ciągu krótkiego czasu dostarczają kolejną partię. „To jest część nowych kierunków, w jakich rozwija się marketing. I nie ma powodu do tego, aby rolnik nie mógł z nich korzystać. Ten nowoczesny sposób sprzedaży pozwala uniknąć tracenia czasu podczas czekania na klienta, a klient nie musi fatygować się do nas. Nasi klienci wiedzą, gdzie z całą pewnością mogą znaleźć nasz produkt.”

Zobacz więcej: Ziemniaki

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE