Oszczedzaj czas i pieniadze- wszystkie informacje o cenach owoców i warzyw w abonamencie Fresh-market.pl

Kup teraz abonament!

Skuteczna i sprawdzona strategia sprzedaży owoców i warzyw - wywiad

2016-07-19 12:00

Firma RijkZwaan, posiada wiedze i doświadczenie o zasięgu międzynarodowym. Dysponuje szerokim i bogatym doświadczeniem w wielu dziedzinach, w tym również produkcji warzyw i owoców. Dlatego warto wziąć pod uwagę zdanie eksperta Pana Przemysława Opioła, który dzieli się swoją praktyką z najlepszymi.

Czy w dotychczasowych doświadczeniach RijkZwaan spotkała się z koncepcją biznesową planowania procesu sprzedaży na etapie planowania produkcji?

Od początku istnienia firmy mieliśmy tego typu doświadczenia. Właśnie planowanie procesu sprzedaży na etapie planowania produkcji ma największą siłę biznesową. Trzeba wziąć pod uwagę, że już na etapie produkcji nasion powinniśmy rozważać nasze dalsze kroki i działania. Dla firmy globalnej, której odmiany roślin są uprawiane w różnych strefach klimatycznych, bardzo ważne jest planowanie. Np. kiedy w Europie jest lato w Australii jest zima i odwrotnie a uprawiane są często te same odmiany. Dlatego trzeba uwzględniać i planować naszą produkcję nie tylko pod względem ilościowym ale również na określony termin wysiewu. Ponadto, nasiona są produkowane na różnych kontynentach, w różnych strefach klimatycznych, zawsze w optymalnych warunkach dla produkcji. Musimy to odpowiednio zaplanować. Trzeba wziąć pod uwagę, że nasiona zanim trafią do producenta przez wiele lat są najpierw hodowane a dopiero potem przechodzą do etapu produkcji i następnie do ich obróbki, np. czyszczenia czy przygotowywania do handlu. Te wszystkie procesy trzeba zgrać w czasie, tak żebyśmy mieli świeże nasiona i o bardzo dobrych parametrach jakościowych.

A jaka jest Pana opinia na ten temat?

Należy to robić. Jest to jedyna prawidłowa droga jeśli myślimy o poważnej sprzedaży. Lata praktyki mojej, jak również całej grupy specjalistów współpracujących z  RijkZwaan dowodzą, że jest to słuszna i skuteczna metoda.

Jakie Pana zdaniem korzyści mogą osiągnąć polscy producenci owoców i warzyw, wprowadzając w życie taką strategię?

W krajach o wysokorozwiniętej gospodarce takie podejście jest normą. W Polsce dopiero zaczyna funkcjonować. Procesy sprzedaży poprzedzone planowaniem w bardzo wczesnym etapie podejmowanych działań dla producentów owoców i warzyw mogą przynieść diametralne zmiany na lepsze. Pamiętać należy, że najpierw powinniśmy wiedzieć gdzie sprzedać a później zacząć produkować. To myśl przewodnia producentów z krajów zachodnich, które rozwijają swoje gałęzie gospodarki już od wielu lat na tej filozofii. Budując swoją strategię sprzedaży właśnie w taki sposób, polscy producenci mogą stać się silnym i bardzo konkurencyjnym graczem na rynku. Z moich wieloletnich doświadczeń wynika, że każdy kto rozpoczął planowanie procesu sprzedaży na etapie planowania produkcji tylko zyskał na tej decyzji.

 

Wywiadu udzielił:

Przemysław Opioła

Prezes RijkZwaan Polska

 

Wywiad przeprowadziła:

Eliza Skorek – Matyjek

Red. FreshMarket.pl

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE