Italiafruit.net
Na pamiątkę Domenico Scarpelliniego, mistrza i przyjaciela.
2024-12-09 00:00
Po długiej chorobie w wieku 87 lat wczoraj zmarł Domenico Scarpellini, postać będąca punktem odniesienia dla całego świata warzyw i owoców. Ci, którzy pracowali w tej branży w ciągu ostatnich 40 lat, nie mogli go nie spotkać: był założycielem i prezesem Macfrut aż do 2014 roku.
czytaj dalej
Jabłka ekologiczne z Doliny Val Venosta: konkretna odpowiedź na zmiany klimatyczne.
2024-12-09 00:00
Zmiana klimatu stanowi jedno z największych wyzwań naszych czasów, zwłaszcza w regionie alpejskim, gdzie skutki są bardziej dotkliwe i szybsze w porównaniu do innych obszarów we Włoszech. To dynamiczne środowisko, charakteryzujące się coraz bardziej ekstremalnymi zjawiskami, jak można wyjaśnić.
czytaj dalej
Tradycyjnie, w grudniu można spodziewać się wzrostu sprzedaży egzotycznych owoców oraz ogólniej importowanych produktów spożywczych, związany z zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia i Nowego Roku, które są doskonałą okazją do podania na stołach smaków i aromatów różniących się od codziennych.
czytaj dalej
HM.Clause: debiut na rynku Frutech pod nową marką handlową.
2024-12-09 00:00
Hm.Clause ma głębokie korzenie na Sycylii, dzięki innowacjom wprowadzonym przez firmę w kluczowych segmentach dla wyspy, takich jak warzywa i świat melonów. Przez lata firma zbudowała specjalną synergii z tą ziemią i jej zdolnymi producentami.
czytaj dalej
Molokia, superfood o niezwykłych właściwościach
2024-12-09 00:00
Istnieje nowy roślinny superfood, który według wartości odżywczych ma potencjał, by nie zostać zignorowanym. Jest to Molokia, napisana również jako Mulukhiyah lub Molokhia, znana również jako "juta", "szpinak egipski" lub "szpinak faraona": warzywo.
czytaj dalej
Patate Ruggiero zdobywają nagrodę Quality Award 2025.
2024-12-09 00:00
Linia ziemniaków Ruggiero, składająca się z profesjonalnej selekcji ziemniaków, z każdym mającym swoje własne zastosowanie kulinarny, również w tym roku zdobyła podium, zdobywając nagrodę JAKOŚCI 2025, jedyną nagrodę jakości we Włoszech, która bezpośrednio angażuje włoskich konsumentów.
czytaj dalej
Badanie przeprowadzone przez Szkołę Zarządzania na Uniwersytecie w Bath w Wielkiej Brytanii i opisane w komunikacie prasowym wykazało, że stosowanie znaków emocjonalnych w punkcie sprzedaży, a w szczególności w dziale owoców i warzyw, może zwiększyć zachętę konsumentów do wyboru produktów.
czytaj dalej
Brzoskwinie, nektarynki, winogrona i mandarynki były głównymi bohaterami pierwszych czterech road show projektu Enjoy Dolce Frutta. Dzięki działaniom kampanii informacyjno-promocyjnej zainicjowanej przez OP Armonia i współfinansowanej przez Unię Europejską odbyły się pierwsze spotkania.
czytaj dalej
Z XXII Raportu Ismea-Qualivita wynika złożony stosunek pomiędzy sektorem warzywno-owocowym a certyfikatami DOP-IGP-STG. Miłość przejawia się w rekordowej liczbie certyfikowanych produktów w naszym sektorze, aż 126 (w tym także zboża, choć w mniejszej ilości) co jest więcej niż.
czytaj dalej
Piąta edycja targów Marca Fresh: warzywa i owoce w roli głównej na targach Marca by BolognaFiere.
2024-12-06 00:00
W swojej piątej edycji, Marca Fresh ponownie potwierdza swoją pozycję jako ważne wydarzenie dla sektora owocowo-warzywnego, gromadząc ponad 50 wystawców na powierzchni sięgającej w tym roku 1000 m². Ten format narodził się z synergii między BolognaFiere i SGMARKETING, firmą doradczą zajmującą się marketingiem.
czytaj dalej
"Ktoś ocali Święta" ... nie na hurtowych rynkach.
2024-12-06 00:00
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a dla sektora warzywno-owocowego nadchodzi czas, który powinien rozbudzić entuzjazm do zakupów, przynajmniej taka jest nadzieja.
czytaj dalej
Oto kalafior, który zdobył serce szefa kuchni Davide Oldaniego.
2024-12-06 00:00
Kilka miesięcy po uzyskaniu oznaczenia chronionego geograficznie (IGP), kalafior z Piana del Sele zaczyna robić poważnie: komercyjnie została zawarta umowa z Grande Bellezza Italiana, która będzie promować produkt w sieciach handlowych we Włoszech, natomiast pod względem komunikacyjnym wybrano ambasadora.
czytaj dalej
Broccolo Bimi®, debiutuje w Gdo jako 100% włoski produkt
2024-12-06 00:00
Stworzony przez hodowcę Sakata®, który z powodzeniem wprowadził go na rynek w Hiszpanii, Portugalii, Francji i krajach północnej Europy, włoski brokuł Bimi® rozpoczął niedawno sezon sprzedaży.
czytaj dalej
iSuccosi otrzymali nagrodę Quality Award 2025.
2024-12-06 00:00
Marka iSuccosi potwierdza swoją pozycję jako jedna z ulubionych wśród Włoch soków pomarańczowych, zdobywając również w tym roku prestiżową nagrodę poświęconą jakości - QUALITY AWARD 2025, która doczekała się już dziesiątej edycji. Nagroda QUALITY AWARD jest przyznawana produktom masowego użytku poprzez.
czytaj dalej
Tydzień 47: rabaty wracają na pierwszy plan.
2024-12-06 00:00
W tygodniu 47 sprzedaż warzyw i owoców w sklepie LCC odnotowuje wzrost, ale wzrost średniej ceny mieszanki praktycznie nie wpływa na wolumeny. Wśród kanałów sprzedaży, sklepy dyskontowe ponownie zwiększają się, podczas gdy sieci hipermarketów wykazują trudności w ilościach sprzedanych produktów.
czytaj dalej
Wtorek, 3 grudnia 2024 roku odbyła się konferencja w ramach Projektu Novarancia, działania 16.1, poświęcona Innowacyjnym Technologiom i Zrównoważonej Uprawie Cytrusów. Konferencja miała miejsce w Sali Konferencyjnej CREA w Acireale. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem pracowników, producentów oraz wykładowców akademickich.
czytaj dalej
Orsero ubiera awokado na świąteczną ucztę na Boże Narodzenie.
2024-12-06 00:00
Awokado weszło już do domów Włochów i zdobyło serca zarówno dorosłych, jak i dzieci. F.lli Orsero postanowiło przyozdobić je na święta Bożego Narodzenia, prezentując je w eleganckim opakowaniu, które przypomina klasyczne domki z piernika.
czytaj dalej
Zły zapach i psucie się: termin przydatności brokułów wydłuża się dzięki mikroperforowanej plastikowej opakowaniu.
2024-12-05 00:00
Zarządzanie trwałością brokułów zawsze stanowi wyzwanie: z utratą wagi, ciemnieniem i nieprzyjemnymi zapachami, ryzyko posiadania produktu w sklepie, który nie spełnia oczekiwań konsumenta, jest wysokie. Przechowywanie brokułów wiąże się z cechami produktu, ale jest ważne, żeby
czytaj dalej
Dobrze, kampania zaczyna się dobrze, ale niewiadome nie brakuje.
2024-12-05 00:00
W Alto Adige kilka dni temu zakończyło się zbieranie jabłek, co oznacza, że możemy teraz skupić się na kontynuowaniu kampanii dzięki wskazówkom udzielonym nam przez Kurta Ratschillera, Dyrektora ds. Handlowych VIP Val Venosta. „Envy” była ostatnim gatunkiem zbieranym przez nas.
czytaj dalej
Ortofrutta Experience, dzień otwarty Op Hortoidea
2024-12-05 00:00
W ramach działań mających na celu pobudzenie konsumpcji warzyw i owoców oraz zwiększenie wiedzy na temat sektora warzywno-owocowego, Italia Ortofrutta - Unione Nazionale realizuje projekt „Ortofrutta Experience” - Dni Otwarte Organizacji Producentów (O.P.).
czytaj dalej