Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Hiszpanie promują brokuły

Kampania promocji brokułów ma imponujące rozmiary. Będzie prowadzona w 10 000 punktów sprzedaży oraz na portalach społecznościowych. Kampania ta startuje pod hasłem: "Piensa en Ti, Rico, sano, fácil" („Pomyśl o sobie. Pyszne, zdrowe, proste”) i ma na celu promowanie brokułów na hiszpańskim rynku oraz rozpowszechnianie wiedzy o zaletach tego warzywa i korzyściach z jego spożywania. Za kampanią stoi Hiszpańskie Stowarzyszenie na Rzecz Spożycia Brokułów.

Kampania ta to między innymi degustacje brokułów na rynkach Walencji i Madrytu oraz animacje w 10 000 punktach sprzedaży w całej Hiszpanii, w większości tamtejszych sieci handlowych. Wzmocnieniem kampanii jest jej obecność na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Instagram, Google+), gdzie konsumenci znajdą informacje o zaletach tych warzyw oraz wskazówki i receptury do ich przyrządzania.

W Hiszpanii produkuje się około 375 tys. ton brokułów na 30 tys. hektarów, głównie w prowincjach: Murcja, Kastylii La Mancha oraz Nawarra. Jednak aż 230 tys. ton tej produkcji opuszcza Hiszpanię jako eksport. Hiszpania jest bowiem głównym dostawcą brokułów na rynki krajów UE.

W kraju pozostaje więc około 145 tys. ton brokułów, a to oznacza, że na głowę statystycznego Hiszpana wypada zaledwie 200 gram tych warzyw. Celem Stowarzyszenia i opisywanej kampanii jest zwiększenie spożycia brokułów w Hiszpanii. Zwiększenie docelowo do poziomu porównywalnego choćby z Wielko Brytanią, gdzie spożycie wynosi około 4 kg na głowę mieszkańca rocznie.

Zobacz więcej: Brokuły

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE