W. Brytania – wzrost sprzedaży buraków ćwikłowych
Kiedyś nazywane „warzywami starych ludzi”, te purpurowe korzenie stały się dzięki przemyślanej kampanii reklamowej jednym z najbardziej modnych produktów spożywczych, zyskując wręcz status „super pożywienia”.
A w ciągu ostatnich 12 miesięcy wielka piątka brytyjskich supermarketów zwiększyła sprzedaż produktów zawierających buraki jako główny składnik aż o 20 procent – pokazują dane z Brand View.
Promowanie buraków wspomagają znani szefowie kuchni i gwiazdy kulinarnej telewizji. Pokazują oni Brytyjczykom mnogość zastosowań buraków ćwikłowych od soku z tych warzyw przez zupy, dania rybne aż po jogurt (z dodatkiem czarnej porzeczki i buraków właśnie).
Niesiona falą rosnącej popularności tego bardzo zdrowego warzywa, sprzedaż produktów z jego udziałem wzrosła z 42,8 mln funtów w roku 2013 do 50,5 mln funtów w roku 2014. W porównaniu zaś z poziomem sprzed dziesięciolecia sprzedaż ta zwiększyła się o 20,2 mln funtów.
Zobacz więcej: Buraki?preview=1