Francja – sytuacja na rynku cebuli
Francuskie zbiory cebuli jeszcze się nie skończyły, szczególnie w Grand-Est i Hauts-de-France, ale sytuacja na rynku wygląda już zupełnie inaczej niż w ubiegłym roku. „W ubiegłym roku z trudem byliśmy w stanie dostarczać naszym klientom francuską cebulę przez cały rok dla tych, którzy naprawdę chcieli tego pochodzenia. W tym roku jest jasne, że wolumeny są wyższe niż w 2018 roku. W rzeczywistości wciąż istnieją obecnie działania promocyjne, takie jak zwykle na początku września i w okolicach Halloween. Rook temu ilości były za małe. Obecnie, na razie przynajmniej, wydaje się, że jest to normalny rok pod względem rentowności. Jednak nie jesteśmy jeszcze w stanie ustalić równowagi między wolumenami dobrej jakości a gorszej jakości ”, wyjaśnia Antoine Vajou, menedżer Val Légumes SAS-Fontenay Farm.
Rzeczywiście, w tym roku istnieje znacząca różnica w jakości między cebulami zebranymi przed i po 20 września. „Do 20 września bardzo suche warunki pogodowe były idealne do zbioru cebuli. Ale potem padało prawie co tydzień, więc cebule zebrane po tej dacie są gorszej jakości, z łuskami bardziej poplamionymi i zaburzonymi właściwościami sanitarnymi. Najważniejsze pytanie dotyczy teraz ewolucji cebuli zebranej po 20 września ”, wyjaśnia Antoine.
Vajou: seria HEV, która podkreśla pochodzenie geograficzne produktu
Od połowy września Val Légumes SAS sprzedaje swoją ofertę pod marką Vajou regionalnym centrom zakupowym i supermarketom. „Nazwaliśmy ten brand od nas, aby przypomnieć rolnicze pochodzenie rodziny, która ewoluuje od 4 pokoleń. Jest to oferta regionalna, premium i HEV. Celem tego asortymentu jest podkreślenie geograficznego pochodzenia produktu, głównie w okolicach Grand-Est, gdzie uprawiamy 70 procent naszej produkcji, oraz w Île-de-France, gdzie produkuje się pozostałe 30 procent. ”Na początku sezonu, cebula tej serii ma certyfikaty HEV i ZPR. A wraz z upływem sezonu, gdy produkcja ZPR nie będzie już dostępna, asortyment będzie sprzedawany wyłącznie pod marką HEV. Aby zilustrować to regionalne podejście, karta graficzna etykiety zawiera zdjęcia rodziny z 25 lat.
Zobacz więcej: Cebula?preview=1