Czy promocja podtrzyma spożycie marchwi w Niemczech?
2008-02-25 00:00
Warzywa korzeniowe (w tym marchew) mają znaczący udział w ogólnym spożyciu świeżych warzyw w Niemczech: na statystycznego Niemca przypada rocznie 9,5 kg. Spożycie marchwi ustępuje jedynie konsumpcji pomidorów i ogórków.
Niemcy zaniepokojeni spadkiem spożycia marchwi przeprowadzili w 2004 r. badania ankietowe. Instytut do Spraw Spożycia na zlecenie organizacji ZMP w siedzibie Bonn i Berlinie zbadali na podstawie 1396 gospodarstw główne czynniki decydujące o zakupie marchwi. Udział procentowy w zakupie marchwi wg tych badań miały:
- wygląd - szczególnie kolor marchwi (45 proc.)
- smak (42 proc.)
- jakość marchwi (37 proc.)
- wielkość (33 proc.)
- kraj pochodzenia (29 proc.)
- rodzaj opakowania (23 proc.)
- wielkość opakowania (18 proc.)
W Polsce nie przeprowadzano podobnych badań, a promocja marchwi uprawianej w większości metodami naturalnymi warta byłaby rozpropagowania nie tylko w naszym kraju, ale także za granicą. Szczególnie dotyczy to polskiej marchwi uprawianej metodami ekologicznymi.
Źródło: fresh-market.pl za ZMP (ts)
Zobacz więcej: Marchew?preview=1
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem