Z naszych danych korzystają instytuty, ministerstwa, sieci handlowe dołacz i Ty!

Kup teraz abonament!

CASI umacnia swoją pozycję w Europie

W wywiadzie znalazły się również wątki związane z Polską.

Spółdzielnia CASI specjalizuje się w uprawie pomidorów, które stanowią 99 procent jej produkcji i jest to 230.000 ton z około 2160 hektarów.

Manuel Segura ocenił, że tegoroczna kampania pomidorowa jest jak dotąd nieco lepsza niż poprzednia, choć przychodzi po kilku sezonach niskich cen i bardzo małych marż, co wymusiło na obniżenie kosztów produkcji i obsługi. Spółdzielnia rozszerza też swoją działalność poza Hiszpanią. "W przeszłości CASI nie zakładała nawet sprzedaży do krajów takich jak Wielka Brytania czy Niemcy, a to z powodu naszego charakterystycznego modelu aukcji. Teraz staramy się rozszerzyć obecność na tych rynkach, a także w Skandynawii, gdzie współpracujemy z sieciami handlowymi. Naszym celem jest również rozwój w Europie Wschodniej. Jest to wyraźna zmiana w naszej strategii.” powiedział M. Segura

CASI stara się zdywersyfikować geograficznie, a dodatkowo budować powiązania z producentami w krajach, w których posiada już swój udział w rynku. Ostatnio CASI wynajęła magazyn w ABC Westland w Holandii, który jest wykorzystywany jako platforma logistyczna, i to znacznie zwiększyło międzynarodowe działania kooperatywy.

"Chcemy mieć europejski profil; być w stanie zapewnić ciągłość w dostawach, korzystając z holenderskiej produkcji i wykorzystując strategiczne położenie Holandii w UE."

"A kiedy projekt w Holandii zaczyna nabierać kształtu, my pozostając w Europie, myślimy, że to będzie ciekawe, aby podobne rozwiązanie przenieść również do Polski, w której produkcja pomidorów rośnie w szybkim tempie, ale gdzie rodzima kampania pokrywa się z tą w Hiszpanii w zasadzie tylko w listopadzie." kontynuuje Manuel Segura.

Wieści o tym, że CASI buduje swój przyczółek w Holandii szybko się rozeszły, również w Polsce i wielu polskich producentów zdaje sobie sprawę z przyszłych potencjalnych możliwości, jakie stwarza partnerstwo z CASI. Pomidory pod marką CASI są bowiem bardzo lubiane i doceniane przez konsumentów w Polsce i firma jest dobrze znana wśród polskich producentów.


Pełny tekst wywiadu jest dostępny w języku angielskim tutaj:

http://www.freshplaza.com/article/141193/CASI-Reform-of-auction-model-to-take-over-Europe

Zobacz więcej: Pomidory

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE