Handel
"Rozpoczęliśmy wysyłkę winogron na rynek rosyjski"
2025-01-15 00:00
Pierwsza część sezonu winogron w Indiach była nieco słaba, ale tempo spodziewa się, że niedługo się poprawi - mówi Amit Kalya, dyrektor zarządzający indyjskiego eksportera winogron Kalya Exports: "Sezon winogron w Indiach zaczyna się nieco wolniej niż zwykle, nasz regularny sezon powinien rozpocząć się w lutym.
czytaj dalej
Izraelskie firmy współpracują w projekcie zapylania
2025-01-15 00:00
Hazera i BeeHero ogłosiły współpracę w celu oceny Platformy Wiedzy o Zapylaniu BeeHero (PIP) do monitorowania zapylaczy na polach produkcji nasion na całym świecie. Ta współpraca jest wynikiem kilku lat wspólnych działań, w tym wykorzystania i oceny PIP w różnych
czytaj dalej
Awokado z Kenii, marakuja z Ghany, limonki z Kolumbii, słodka kukurydza z Maroka, imbir z Brazylii, owoce cytrusowe z Egiptu, pitahaje z Ekwadoru i mango z Senegalu - międzynarodowi nabywcy znajdą najlepsze produkty z wielu rozwijających się i wschodzących krajów na Promocji Importu.
czytaj dalej
"Produkcja zawsze była i zawsze będzie sercem naszej firmy"
2025-01-15 00:00
BEHR AG ma wszelkie powody do świętowania podczas targów Fruit Logistica w Berlinie. Rodzinna firma obchodzi w 2025 roku 130 lat historii przedsiębiorstwa. Na stoisku producentów organizacji Mecklenburger Ernte GmbH, goście mogą spodziewać się nie tylko wglądu w nadchodzący sezon, ale także
czytaj dalej
Zanurzając się w przyszłość etykietowania produktów organicznych
2025-01-15 00:00
Liczba etykiet organicznych w przemyśle spożywczym rośnie. Ecovia Intelligence zauważa najwięcej zmian w Ameryce Północnej, gdzie nowe programy organiczne zyskują popularność. Ten trend rodzi pytania dotyczące przyszłego kierunku etykietowania organicznego. Pieczęć USDA Organic jest bardzo widoczna na
czytaj dalej
W Ukrainie ceny marchwi zaczynają spadać.
2025-01-15 00:00
W tym tygodniu ceny hurtowe marchwi na Ukrainie zaczęły spadać, jak informują analitycy z projektu EastFruit. Producenci zgłaszają, że coraz bardziej zmuszeni są do przesiewania swoich istniejących zapasów warzyw korzeniowych, z dużo wyższymi wskaźnikami odrzuceń w porównaniu z tymi samymi.
czytaj dalej
Pięć lat temu w Południowej Afryce firma Caracal Fruit Trading została założona jako część przedsiębiorstwa Jaguar The Fresh Company. Pod kierownictwem Marcela Blignauta w Paarl firma skupia się na eksportowaniu południowoafrykańskich owoców i cytrusów do Europy, reszty Afryki oraz Bliskiego i Środkowego Wschodu. "Sprzedajemy
czytaj dalej
IGD dostarcza najlepsze wskazówki dla supermarketów.
2025-01-14 18:00
Brytyjskie i europejskie supermarkety muszą zaadoptować technologię, dbałość o zdrowie i zrównoważony rozwój, aby utrzymać przewagę na rynku w 2025 roku, zgodnie z najnowszym raportem opublikowanym przez Instytut Dystrybucji Spożywczej (IGD).
czytaj dalej
Raport o cenach cebuli na Ukrainie z dnia 2025-01-14
2025-01-14 14:13
Na rynku hurtowym Shuvar we Lwowie, najnowsze notowania z dnia 2025-01-14 wskazują na ceny cebuli zielonej pochodzenia ukraińskiego. Cena za kilogram wynosi 16.35 PLN, co oznacza wzrost o
czytaj dalej
Jak formowane są ceny owoców i warzyw w USA?
2025-01-14 13:58
Ceny owoców i warzyw w Stanach Zjednoczonych są wynikiem złożonego procesu, na który wpływ ma wiele czynników. Zrozumienie tych mechanizmów jest niezwykle ważne dla polskich producentów i dystrybutorów, którzy chcą czerpać inspiracje z rynku amerykańskiego i wdrażać podobne rozwiązania na rodzimym rynku. Niniejszy artykuł szczegółowo omawia, jak kształtowane są ceny owoców i warzyw w USA, uwzględniając czynniki sezonowe, logistyczne, popytowe oraz polityczne.
czytaj dalej
Promowanie lokalnej i sezonowej oferty owoców i warzyw w USA
2025-01-14 13:53
Promowanie lokalnych i sezonowych owoców i warzyw odgrywa coraz większą rolę na amerykańskim rynku spożywczym. Konsumenci coraz częściej wybierają żywność produkowaną lokalnie, doceniając jej świeżość, smak oraz pozytywny wpływ na lokalne gospodarki i środowisko. Niniejszy artykuł omawia najważniejsze aspekty, wyzwania oraz strategie związane z promowaniem lokalnych i sezonowych produktów w USA.
czytaj dalej
Bollo, część firmy agrospożywczej Bollo Natural Fruit, zamierza uruchomić drugą część swojej kampanii marketingowej „Skup się na dobrych rzeczach” w tym tygodniu.
czytaj dalej
Spadek cen spowodowany wzrostem eksportu chilijskich wiśni do Chin.
2025-01-14 11:00
Według raportu czasopisma The Nansha Port w mieście Guangzhou w południowej prowincji Guangdong w Chinach Południowych, w miniony weekend dotarło ponad 1000 kontenerów z 20 000 tonami czeskich wiśni. Była to największa pojedyncza dostawa wiśni od początku sezonu zbiorów.
czytaj dalej
Wzrost został osiągnięty pomimo trudnych warunków rynkowych, takich jak rosnące koszty produkcji i zmienna pora sadzenia, jak podaje się. Obroty ilościowe truskawek wyniosły więc 32 000 ton, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu do roku 2023.
czytaj dalej
Jak można osiągnąć rozwój biologicznej produkcji rolnej?
2025-01-14 10:00
Wiele krajów i regionów określiło cele zwiększenia udziału rolnictwa ekologicznego. Na przykład Unia Europejska założyła sobie cel osiągnięcia do 2030 roku udziału rolnictwa ekologicznego na poziomie 25%. Niektóre państwa członkowskie UE, takie jak Niemcy, Austria czy Szwecja, dążą jeszcze
czytaj dalej
Czy hurtowe ceny polskich ziemniaków wzrosną jeszcze w najbliższym czasie? Jak teraz kształtuje się sytuacja w hurtowym handlu tymi warzywami?
czytaj dalej
Dane wskazują, że produkcja migdałów, która w ciągu dwóch ostatnich kampanii została znacząco zakłócona przez mróz i suszę, ponownie się poprawia. Jednakże nie dotyczy to wszystkich hiszpańskich terenów uprawnych. Podczas gdy w Aragonii i Kastylii-La Mancha zbiory wzrosły o 38% i 49%...
czytaj dalej
Skup gruszek przemysłowych ruszył po świątecznej przerwie
2025-01-14 09:30
Dostęp tylko dla
osób z abonamentem
osób z abonamentem
Po przerwie świątecznej ruszył sektor przetwórstwa owocowego. Dotyczy to również gruszek przemysłowych. jakie są obecnie ceny skupu gruszek do przetwórstwa?
czytaj dalej
Jako wystawca, grupa Edeka twierdzi, że jest prominente reprezentowana w hali 3.2 na stoisku ErlebnisBauernhof. Edeka i Netto Marken-Discount zapraszają publiczność targową na 120-metrowe stoisko do dialogu i przedstawiają bliższe spojrzenie na bliskie partnerskie relacje z niemieckimi.
czytaj dalej
Rozbudowa całego asortymentu produktów ekologicznych we wszystkich grupach towarowych jest jednym z głównych celów Lidla w Niemczech. Najnowsze dane pokazują, że produkty ekologiczne ponownie cieszą się zwiększonym popytem, a dyskont spożywczy Lidl, skupiający się na swoim asortymencie ekologicznym, idealnie odpowiada na potrzeby klientów.
czytaj dalej