68% Hiszpanów zmieniło swoje nawyki zakupowe ze względu na wzrost cen świeżych produktów.
Raport "Konsumpcja produktów świeżych w obliczu inflacji" przygotowany przez Aecoc Shopperview i MeléndezxFrescos przedstawia wpływ inflacji na produkty świeże.
Według raportu, połowa konsumentów zmniejszyła ilość kupowanych świeżych produktów, aby zaoszczędzić pieniądze, podczas gdy 38% zdecydowało się kupować więcej luzem, a 18% szuka produktów o niższej cenie
.

FreshPlaza jest jedną z najbardziej znanych na swiecie, globalną platformą medialną dla branży owoców i warzyw świeżych, dostarczającą swoim czytelnikom najnowsze informacje o rozwoju rynku i trendach. Zespół pisarzy i redaktorów pozyskuje wiadomości z całego świata, a codziennie wysyłany jest newsletter z dedykowanymi wydaniami dla Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Azji, Oceanii i Afryki.
FreshPlaza jest po swojej naturze interaktywnym konceptem, który opiera się na udziale swoich czytelników, gdzie czytelnicy są zachęcani do wykorzystania platformy do publikacji bezpłatnych informacji prasowych (500 słów lub mniej) i ogłoszeń o pracę.