Fresh Point Magazine - magazyn dla profesjonalistów rynku owoców i warzyw
Zazdrość: promocja jabłek wychodzi z działu owoców i warzyw
2024-03-15 00:00
Jabłkowa specjalność premium envy konsorcjów Vog i Vip była przedmiotem kampanii promocyjnej przeprowadzonej w punktach sprzedaży, z plakatami umieszczonymi we wszystkich działach, w tym niespożywczych: od urody po wino, od słodyczy po mrożonki.
czytaj dalej
Orzech Chandler 80, zła pogoda w Chile podnosi cenę
2024-03-15 00:00
Od początku marca cena chilijskich łuskanych orzechów włoskich Chandler 80 dostarczanych do Europy wzrosła o 13%, +51% w porównaniu z marcem 2023 roku. Jest to liczba wynikająca z analizy przeprowadzonej przez Areté - The Agri-Food Intelligence Company - firmę świadczącą usługi analityczne i zajmującą się badaniami rynku.
czytaj dalej
czytaj dalej
Marlene wprowadza konsumentów w teren dzięki wycieczkom dla smakoszy
2024-03-14 00:00
Marlene ogłasza duży konkurs obejmujący kilka krajów europejskich: do wygrania jest 100 pakietów dla smakoszy i 5 kulinarnych przeżyć w Południowym Tyrolu dla dwóch osób. Intensywna wspierająca kampania komunikacyjna Plecaki Marlene również do wygrania
czytaj dalej
C3 wprowadza na rynek karczochy i grzyby Noi&Voi w opakowaniach maxi dla gastronomii
2024-03-14 00:00
Konsorcjum C3 opracowało dwie nowe referencje Noi&Voi przeznaczone dla branży gastronomicznej, produkowane i pakowane we Włoszech. Katalog Noi&Voi obejmuje ponad 730 referencji, spożywczych i niespożywczych, i jest dystrybuowany od ponad 30 lat. Produkty o wysokiej zawartości usług Sara Fabris,
czytaj dalej
czytaj dalej
Jabłka, które wygrywają między czerwonym, zielonym i żółtym
2024-03-14 00:00
Trend cenowy jabłek Fuji można określić jako stały: odmiana ta ma duży i ugruntowany rynek; możemy zatem uznać ją za "udane jabłko". Jeśli cofniemy się do marca 2014 r., wartości rynku hurtowego dla dwóch marek Marlene i Mela
czytaj dalej
czytaj dalej
Truskawki, nadal niewielki spadek powierzchni w 2024 r. (-1%)
2024-03-13 00:00
Cso Italy podsumowało obszary upraw truskawek i drobnych owoców (borówki, maliny, porzeczki, agrest, jeżyny) w naszym kraju. W 2024 r. odnotowano nowy niewielki spadek uprawy truskawek (-1%, taki sam spadek jak w 2023 r.). Według zeszłorocznych danych, tylko
czytaj dalej
czytaj dalej
Eksport owoców i warzyw wzrośnie o 9,1% w 2023 r.
2024-03-13 00:00
Rekordowy rok 2023 pod względem wartości włoskiego eksportu świeżych owoców i warzyw, +9,1% w porównaniu z rokiem poprzednim. Ale wolumeny nadal spadają, -0,9%. Są to dane Istat przetworzone przez Fruitimprese.
czytaj dalej
Trendy cenowe owoców i warzyw we Włoszech na dzień 11 marca
2024-03-12 00:00
Kampania truskawkowa jest kontynuowana w dużych ilościach. Nowe ziemniaki są w sprzedaży: sycylijskie ziemniaki trafiają na włoskie rynki. Rozpoczyna się kampania zielonych szparagów. Dobry moment dla buraków, z obfitą produkcją. Krytyczna sytuacja dla włoskiej cebuli
czytaj dalej
czytaj dalej
Kobiety owoców i warzyw, więcej odwagi w rolnictwie 4.0
2024-03-12 00:00
Kobiety muszą być protagonistkami w obecnej fazie transformacji technologicznej. Ė Takie napomnienie płynie z Krajowego Stowarzyszenia Kobiet Producentów Owoców i Warzyw, wyjątkowego organu przedstawicielskiego w Europie, który obecnie liczy 131 członków zwyczajnych i 5 honorowych, w tym 10 nowych członków.
czytaj dalej
czytaj dalej
Supermarkety Borello (partner Pam Panorama) wyróżniają się swoją aranżacją, dbałością o szczegóły i przejrzystymi witrynami ułatwiającymi zakupy. Dział owoców i warzyw nie jest wyjątkiem wśród centralnych obszarów świeżej oferty w Borello.
czytaj dalej
czytaj dalej
Shayda - nowa truskawka Civ idealna na eksport
2024-03-11 00:00
Nowa odmiana truskawek Shayda CIVL519pbr, opracowana przez Civ- Consorzio Italiano Vivaisti, dostosowana do klimatu śródziemnomorskiego, cieszy się dużym zainteresowaniem wśród plantatorów i eksporterów w regionie Huelva w Hiszpanii. Aromatyczna, o długim okresie przydatności do spożycia i odporna na patogeny
czytaj dalej
Detaliści przyjmują metodologię FairTrade do obliczania uczciwej ceny, która uwzględnia wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiska i uczciwych płac, tak aby koszty nie spadały tylko na producentów. Stowarzyszenia producentów i eksporterów bananów wzywają do tego
czytaj dalej
czytaj dalej
Doskonałe wolumeny dla nowej kampanii Zielonych Szparagów Altedo Igp
2024-03-07 00:00
Kampania produkcyjna zielonych szparagów Altedo Igp w 2024 r. rozpoczęła się nieco wcześniej niż w poprzednich latach: spodziewana jest obfita produkcja najwyższej jakości. Niemcy jednym z głównych kierunków eksportu
czytaj dalej
OrtoRomi, Ifco i Alì razem na rzecz bardziej ekologicznej logistyki
2024-03-06 00:00
Zrównoważony rozwój, interpretowany jako niezbędna kultura danych, ma coraz większy wpływ na logistykę. Wyraża się to w projektach opartych na współpracy. Partnerstwo między spółdzielnią rolniczą OrtoRomi, Ifco, globalnym dostawcą skrzynek wielokrotnego użytku RPC, i Alì, ze 117
czytaj dalej
czytaj dalej
Rijk Zwaan wprowadza na rynek pierwszą odmianę papryki lamuyo odporną na mączniaka prawdziwego
2024-03-06 00:00
Rijk Zwaan wprowadza na Sycylii pierwszą odmianę papryki lamuyo odporną na Leveillula taurica (mączniaka prawdziwego). Sycylijscy hodowcy mogli docenić doskonałą wydajność polową tej odmiany, 35-LR1682 RZ F1, która wkrótce zostanie wprowadzona na rynek, podczas demonstracji.
czytaj dalej
czytaj dalej
Trendy cenowe owoców i warzyw we Włoszech na dzień 4 marca
2024-03-05 00:00
Pojawiają się późne pomarańcze, odmiana Valencia Late, podczas gdy zbliża się koniec kampanii dla pomarańczy Tarocco. Rozpoczęła się kampania szparagów. Wysoka obecność włoskich truskawek, najlepsze notowania dla tych z Matery, a następnie Candonga. Pod tonem rynek karczochów, na który czekamy
czytaj dalej
czytaj dalej
Opakowania z tworzyw sztucznych: propozycja regulacji w ramach rozmów trójstronnych UE
2024-03-05 00:00
Rada UE i Parlament osiągnęły porozumienie. Zakaz jednorazowych opakowań plastikowych na owoce i warzywa ważące mniej niż 1,5 kg, jeśli nie są przetworzone. Ale z wyjątkami. Po pierwsze, zakaz nie będzie dotyczył produktów czwartego asortymentu, tj. produktów przetworzonych (a więc z wyłączeniem sałatek).
czytaj dalej
czytaj dalej
Rozpoczyna się cyfrowa kampania Nicofruit dla Fragola Matera
2024-03-05 00:00
Po sukcesie komunikacji cyfrowej w latach 2022 i 2023, Nicofruit powierzył Brand-Cross całą komunikację korporacyjną i produktową Fragola Matera na rok 2024, w którym obchodzi swoją rocznicę. Celem jest stworzenie emocjonalnej więzi z konsumentami Fragola Matera
czytaj dalej
czytaj dalej
#Repartofresh. Ipercoop (Radenza-Coop Alleanza 3.0): 90% produktów jest pakowanych.
2024-03-05 00:00
Punkt sprzedaży Ipercoop w Milazzo (Me), zajmujący powierzchnię 4000 metrów kwadratowych i będący lokomotywą gastronomiczną centrum handlowego Parco Corolla, został odnowiony i reprezentuje formułę, na której NewFdm (Radenza-Coop Alleanza 3.0) skupi się w celu odnowienia formatu swoich czterech punktów sprzedaży.
czytaj dalej
czytaj dalej
Design i młodość, dwa kamienie węgielne La Grande Bellezza Italiana
2024-03-04 00:00
Podczas Fruit Logistica 2024 zatrzymaliśmy się na stoisku La Grande Bellezza Italiana, aby podsumować dwie koncepcje, design i młodość, które zawsze przenikały rolę sieci firm działających w sektorze owoców i warzyw. Udało nam się porozmawiać z Camillą Turriną z firmy Odorizzi,
czytaj dalej
czytaj dalej