Badanie ujawnia korzyści dla środowiska wynikające z pakowania w atmosferze modyfikowanej
StePac, L.A. Ltd. przeanalizował łańcuchy dostaw, w które jest ściśle zaangażowany, aby ocenić, w jaki sposób jego opakowania zachowują jakość świeżych produktów podczas przeładunku, wysyłki i przechowywania, a przez to redukują odpady i zmniejszają emisję gazów cieplarnianych.
Firma zleciła naukowcom z Wageningen Food & Biobased Research facility, Holandia, ilościowe określenie emisji gazów cieplarnianych związanych z wykorzystaniem produktów MAP (Modified Atmosphere). Produkty MAP wykazały zdolność do radykalnego zmniejszenia emisji CO².
"StePac wykazał w tych badaniach, że pomaga obniżyć emisję gazów cieplarnianych poprzez zmniejszenie ilości odpadów w łańcuchu dostaw świeżych produktów i często ułatwiając transport morski zamiast lotniczego do odległych miejsc przeznaczenia. Redukcja emisji gazów cieplarnianych znacznie przewyższa te generowane w pełnym cyklu życia samego opakowania" - powiedział Gary Ward, Ph.D., business development manager, StePac.

FreshPlaza jest jedną z najbardziej znanych na swiecie, globalną platformą medialną dla branży owoców i warzyw świeżych, dostarczającą swoim czytelnikom najnowsze informacje o rozwoju rynku i trendach. Zespół pisarzy i redaktorów pozyskuje wiadomości z całego świata, a codziennie wysyłany jest newsletter z dedykowanymi wydaniami dla Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Europy, Azji, Oceanii i Afryki.
FreshPlaza jest po swojej naturze interaktywnym konceptem, który opiera się na udziale swoich czytelników, gdzie czytelnicy są zachęcani do wykorzystania platformy do publikacji bezpłatnych informacji prasowych (500 słów lub mniej) i ogłoszeń o pracę.