Siedmiu na dziesięciu Włochów uważa, by nie marnować jedzenia
67% Włochów zwraca uwagę na kwestię marnowania żywności, podczas gdy odsetek tych, którzy się tym nie przejmują, nadal spada i wynosi 33%. Dane te wynikają z badań przeprowadzonych na zlecenie BVA-Doxa przez Babaco Market.
Badania pozwoliły zidentyfikować 4 różne profile Włochów o specyficznym spojrzeniu na marnowanie żywności i różnych postawach wobec konsumpcji owoców i warzyw. Cnotliwi (30%)
Kupują niewielkie ilości żywności, przyjmują tygodniowy jadłospis w celu uregulowania zakupów i konsumpcji. Uwielbiają świeże owoce i warzywa, zwracają uwagę na sezonowość, a włoskie pochodzenie jest priorytetem w ich wyborach zakupowych. Mniej wrażliwi na cenę, najchętniej korzystają ze stron i aplikacji, które wspierają żywność produkowaną we Włoszech i praktyki antyodpadowe. Dobre chęci
.
Fresh Point Magazine jest magazynem skierowanym do profesjonalistów rynku owoców i warzyw. Porusza tematy związane z przepływami rynku, od pola do handlu detalicznego, bada oczekiwania rynku oraz promuje jego rozwój z perspektywy śródziemnomorskiej, ale uwzględniając również rynki i produkty z innych krajów.
Magazyn jest dostępny w dwóch językach: angielskim i włoskim. Wydanie cyfrowe, Fresh Point Digital Magazine, jest nowatorską wersją drukowanego Magazynu, która porusza tematy innowacji, promocji, logistyki oraz pakowania.