AlmerÍa: Mniejsza podaż powoduje wzrost cen
Zimna aura w Almerii w ostatnim tygodniu stycznia doprowadziła do znacznego spadku produkcji. Zgodnie z oczekiwaniami ceny wzrosły dla wszystkich produktów, ale najbardziej dla papryki i pomidorów. Ponadto wiele upraw zakończyło się, podczas gdy popyt pozostał stabilny.Papryka california red fetowana była w 4 tygodniu w centrach handlowych w Almerii od 1,80 euro/kg do 1,60 euro/kg, california yellow od 2,20 euro/kg do 2,00 euro/kg, california green średnio 0,90 euro/kg, papryka lamuyo red od 1,30 euro/kg do 1,10, lamuyo green od 1,15 euro/kg do 0,90 euro/kg, papryka italiano green od 1,60 euro/kg do 1,30 euro/kg i italiano red średnio 1,40 euro/kg. W najwcześniejszych rejonach produkcja papryki kalifornijskiej dobiega końca. Wkrótce szklarnie zostaną uprzątnięte i rozpocznie się sadzenie roślin do kampanii wiosennej.

Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".