AMI: Trwa deficytowa podaż ogórków
W głównych hiszpańskich obszarach upraw, mniejsze ilości ogórków są dostępne na eksport. Ceny na hiszpańskich rynkach producentów w pierwszych tygodniach roku ulegały silnym wahaniom. W międzyczasie wydaje się, że znaleziono linię, na stałym poziomie.
Oprócz eksportu do sieci supermarketów i dyskontów, dostępne są obecnie wąskie ilości hiszpańskich ogórków. Handel na niemieckich rynkach hurtowych jest bardziej skąpo zaopatrzony w ogórki. Ceny zadomowiły się na wysokim poziomie. Malejąca ręka pozbywa się ostrożności w nadziei, że ceny ruszą w dół.
Dostępne są alternatywy dla hiszpańskiej podaży
.
Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".