Edeka: testowanie inteligentnych zakupów
Grupa przedsiębiorstw Edeka Północna Bawaria-Saksonia-Turyngia rozpoczyna wraz z centrum E Kulinarikwelten Stengel w Fürth pilotażowy projekt tzw. Smart Shopper - wózka zakupowego nowej generacji heskiej firmy KBST, która rozwija nowe technologie zakupowe. Inteligentny wózek na zakupy wyposażony jest w mały ekran, skaner kodów kreskowych, który może również odczytywać kody QR, a także półkę i uchwyty na kubki. Według Edeki klienci rejestrują swoje zakupy bezpośrednio przy półce, dzięki czemu mają dokładną kontrolę nad całkowitą kwotą koszyka.
W przypadku projektu, grupa firm Edeka i
.
Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".