Hiszpania – problemy na rynku papryki
Kampania paprykowa w hiszpańskiej prowincji Murcja trwa od dwóch tygodni. W tym roku jej początek pokrył się z końcówką zbiorów w położonej bardziej na południe Almerii, gdzie nadal zbiera się dość dużo papryki. W przeciwieństwie do ubiegłego roku, kiedy to w początkach kwietnia kampania w Almerii już praktycznie się skończyła.
W tej chwili wielkość zbiorów papryki w Murcji nie jest jeszcze duża, ale papryki zielonej jest już sporo, a pierwsza czerwona papryka zaczyna wchodzić na rynek. Ceny są niższe niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu. Obecnie średnia cena wynosi około 1,20 euro/kg, podczas gdy w ubiegłym roku osiągnęła ona około 1,50 euro/kg. Niższe ceny to właśnie wynik nałożenia się końca sezonu w Almerii na początek sezonu w Murcji. Ceny więc są niższe, ale ich poziom jest do zaakceptowania dla hiszpańskich producentów i eksporterów.
Według ekspertów na jakość papryki z Murcji negatywny wpływ będą miały ulewne deszcze oraz duże zmiany pogody (naprzemiennie zimnej i ciepłej) jakie nawiedziły ten rejon Hiszpanii w zimie. Mniej będzie dużej papryki kalibru GG a więcej drobniejszej, kalibru G, głównie ze względu na złe warunki spowodowane wysoką temperaturą i nadmierną wilgotnością. W tej kampanii należy się spodziewać dużych różnic w jakości papryki. Będą chwile z dobrym jakościowo towarem na rynku i momenty ze znaczącym spadkiem jakości.
Zobacz więcej: Papryka?preview=1