Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Holandia może eksportować jeszcze więcej cebuli

Dzięki temu Holandia może zwiększyć swój eksport cebuli do 2,0 mln ton rocznie w 2050 roku. Holandia już jest gigantem na światowym rynku cebuli, dostarczając 15 do 20 procent globalnego eksportu tego warzywa. Jest drugim największym jego eksporterem na świecie po Indiach.

Ale ma też duże możliwości do dalszego zwiększania sprzedaży cebuli na światowym rynku. Szanse te wynikają z kilku czynników. Do zewnętrznych należy niewątpliwie fakt, że rynek ten rośnie wraz ze wzrostem liczby ludności na świecie. Dodatkowo zaś wzrasta także troska, jaką coraz większa część populacji przywiązuje do zdrowego odżywiania, a więc i większego udziału warzyw w diecie. Zwiększenie się rynku eksportu cebuli w 2050 roku do poziomu 150 mln ton daje zatem wiele możliwości i okazji również i dla holenderskiego sektora cebulowego.

Kolejną grupą czynników, która sprzyja zwyżce holenderskiego eksportu cebuli, są czynniki geograficzne. Położenie w strategicznym punkcie Europy holenderskich portów – Rotterdamu i Antwerpii oraz fakt, że główny areał holenderskich upraw cebuli zlokalizowany jest w pobliżu tych portów – w rejonach Flevoland i Zeeland umiejscowionych jest bowiem 58,3 procent upraw tego warzywa ogółem. Od roku 2000 areał upraw cebuli we Flevoland wzrósł o 32,3 procent, a w Zeeland o 31,7 procent, co pokazuje, że Holendrzy doskonale zdają sobie sprawę z zalet takiego ich umiejscawiania.

Raport wskazuje też na wymogi, którym holenderski sektor cebulowy musi sprostać aby wykorzystać szansę na wzrost. Przede wszystkim chodzi tu o utrzymanie przewagi technologicznej i wdrażania innowacyjności. To pozwoli zachować te cechy, dzięki którym oferta holenderska tak często wygrywa na światowym rynku – wysoką jakość i relatywnie niskie ceny. Utrzymanie tej pozycji, zdaniem analityków, zależy od skutecznego inwestowania w zrównoważony rozwój i innowacje, które pozwolą na osiąganie zadowalających marż przez wszystkie ogniwa łańcucha logistycznego od producenta do eksportera. Poza tym niezbędne jest utrzymanie marki własnej poprzez niezawodne dostarczanie towaru w dobrej jakości, bo „nasza reputacja na międzynarodowym rynku jest tylko tak dobra, jak dobra była nasza ostatnia dostawa.”

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem
PODOBNE