Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

Wygoda i pieniądze vs Natura

2007-10-19 00:00
Brytyjczycy kupując żywność kierują się cenami i wygodą niż negatywnym wpływem jaki wywierają na środowisko produkty spożywcze. Według statystyk co trzeci konsument uważa, że najważniejsza jest cena produktu, a co drugi jest przekonany, że żywność z lokalnych farm jest droższa niż sprowadzana, przez co niechętnie ją kupuje.

Na podstawie wyników sondażu producenci będą poszukiwać metod przekonywania konsumentów by wybierali produkty rodzime a nie sprowadzane. Jednym z argumentów jest zanieczyszczenie środowiska jakie powstaje przy transporcie produktów spożywczych z odległych miejsc. Klienci marketów świadomi negatywnego wpływu wywieranego na środowisko przez importowane produkty powinni wybierać rodzimą żywność. Jednak statystyki potwierdzają, że niewielu konsumentów bierze to pod uwagę.

Wyniki sondażu zaskoczyły analityków. Pomimo nagłaśniania w mediach szkodliwości dla środowiska jaką ma importowana żywność („food miles” – dystans jaki pokonuje żywność by dotrzeć do konsumenta, oraz związana z transportem emisja CO2 do atmosfery) odzew społeczeństwa jest nadal niewielki. Tylko 4% ankietowanych wybiera żywność ekologiczną, a jedynie 3% robiąc zakupy kieruje się dobrem środowiska naturalnego.

Źródło: fresh-market.pl na podstawie www.freshinfo.com
Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem