Italiafruit.net
Z olejku eterycznego różanego wytwarza się potężny biostymulator.
2024-04-23 00:00
Badanie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Nauk w Tokio wykazało, że olejek eteryczny z róży potrafi stymulować geny obronne w pomidorach i przyciągać naturalnych wrogów szkodników, co pomaga w ochronie upraw i umożliwia zmniejszenie...
czytaj dalej
W Dniu Ziemi mamy okazję podkreślić ponownie, jak ważne jest rolnictwo dla naszego kraju. Rząd Meloni od samego początku swojej kadencji postawił ten sektor w centrum swojej agendy, zarówno we Włoszech, jak i w Europie.
czytaj dalej
Pierwsza edycja Mars Planet, wydarzenia poświęconego pomidorom zaprojektowanego przez Agrotere Macfrut, pozostawiła nas z świadomością, że postrzeganie pomidora przez pracowników branży jest bardzo różne od postrzegania przez zwykłych nabywców i że ci ostatni wiedzą niewiele lub nic o tym, jak
czytaj dalej
W pierwszym kwartale 2024 roku ilości sprzedanych produktów w dziale warzywno-owocowym potwierdzają te z poprzedniego roku, jednak dzięki inflacyjnemu skokowi pod koniec 2023 roku, sprzedaż wartościowa rośnie. Zrównoważenie ilości zostało osiągnięte głównie dzięki warzywom, które były jedynymi.
czytaj dalej
Pozytywny start dla truskawek z Romanii
2024-04-23 00:00
Zbieranie truskawek romagnolskich rozpoczęło się tydzień temu, z pierwszych zbiorów odmian Joly i Elodì. Informację tę przekazał IFN Filippo Fabbri, właściciel firmy rolniczej o tej samej nazwie z Santarcangelo di Romagna (Rimini), a także członek Konsorcjum Agribologna i aktywny uczestnik.
czytaj dalej
W dniu 18 kwietnia br. firma Assomela, włoskie stowarzyszenie producentów jabłek, gościła dr. Roberto Tomasello, Dyrektora Generalnego COPRAS (Generalna Dyrekcja do zwalczania nieuczciwych praktyk handlowych i procedur karalnych) oraz adw. Marinę Fiori, Sekretarza Technicznego.
czytaj dalej
W Rzymie obchodzony jest Narodowy Dzień Hurtownika.
2024-04-23 00:00
Dzień dedykowany do świętowania kategorii hurtowników owoców i warzyw działających na rynkach hurtowych i centrach agrospożywczych, identyfikacja ich profilu i zmierzenie się z wyzwaniami przyszłości - to cele inicjatywy Fedagromercati-Confcommercio.
czytaj dalej
Valfrutta Frullato Proteico będzie dostępny w barach.
2024-04-22 00:00
Valfrutta Frullato Proteico trafia teraz do barów w całych Włoszech, innowacyjny sok łączący jakość świeżych owoców z smakiem suszonych owoców, w tym wypadku wzbogacony białkami roślinnymi pochodzącymi z zbóż. Po premierze w sklepach detalicznych, ten przełomowy
czytaj dalej
W ciągu ostatnich 5 lat w Hiszpanii Aldi zanotowało wzrost sprzedaży owoców i warzyw o 39%. O tej informacji pisze portal valenciafruits.com, podkreślając, że za wzrostem sprzedaży stoi doskonałe stosunek jakości do ceny, jaką sieć oferuje swoim klientom. W 2023 roku,
czytaj dalej
IV Gamma to sposób na przywrócenie energii i dynamizmu kategorii.
2024-04-22 00:00
Dzisiaj proponujemy trzecie wydanie cyklu pogłębionych analiz dotyczących ewolucji profilu krajowego kierownika ds. zakupów owoców i warzyw, powstałego dzięki współpracy pomiędzy Monitor Ortofrutta z Agrotere Consumer Panel z GfK dla Włoch. Omawiana kategoria produktów to ta,
czytaj dalej
Macfrut 2024: absolutna premiera dla Alzchem
2024-04-22 00:00
Macfrut, najważniejsze włoskie wydarzenie w branży owocowo-warzywnej, planowane na Rimini Expo Centre od 8 do 10 maja 2024 roku, będzie miało wśród wystawców wyjątkowe debiuty, takie jak Alzchem Trostberg GmbH. Alzchem to firma o zasięgu globalnym w dziedzinie chemii specjalistycznej i jest liderem w tej dziedzinie.
czytaj dalej
Zgadza się, nowy system dronów i satelitów zapobiega fitopatologiom.
2024-04-22 00:00
Platforma technologiczna zbierająca dane wysyłane przez drony, satelity, radary i sensory terenowe w celu zapobiegania chorobom zagrażającym produkcji warzyw i owoców, unikając kryzysów produkcyjnych i związanych z nimi szkód ekonomicznych dla sektora rolniczego i operatorów branżowych.
czytaj dalej
Ciocie, pierwsze nektarynki są smaczne i tanie
2024-04-22 00:00
Powrót cotygodniowego spotkania z Market Basket, usługi realizowanej przez BMTIeItalmercati Rete d'Imprese, we współpracy z Consumerismo non profit. Market Basket zaleca tylko produkty, które charakteryzują się doskonałym stosunkiem jakości do ceny i są sezonowe. Rodziny...
czytaj dalej
IV generacja bardziej zrównoważona dzięki nowym odpornym odmianom
2024-04-19 00:00
Levantia Seed nadal rozwija swoją ofertę dedykowaną warzywom liściastym do IV Gammy. Jest to ważny segment rynku, który w branży nasiennej stawia wiele wyzwań, począwszy od warunków klimatycznych po czynniki patogenne, zapewniając stałe ilości i cechy.
czytaj dalej
Apofruit i Coop Sole nadal inwestują w borówki.
2024-04-19 00:00
W segmencie małych owoców, borówki dzisiaj odgrywają główną rolę. Dla Grupy Apofruit i Coop Sole, powierzchnia przeznaczona na borówki stanowi aż 70% ogółu. Nadal będą one rosły, biorąc pod uwagę nowe planowane inwestycje i doskonałe wyniki.
czytaj dalej
Zespri, sezon zaczyna się wcześniej.
2024-04-19 00:00
Nowozelandzcy kiwi przybędą do Europy znacznie wcześniej w tym roku. Potwierdza to sam Zespri poprzez swojego dyrektora ds. Europy i Ameryki Północnej, Stevena Martinę.
czytaj dalej
Gwiazdorskie ceny dla hiszpańskich moreli.
2024-04-19 00:00
Wczoraj byliśmy na targu Car w Rzymie, aby zbadać trendy dotyczące sezonowych owoców, i możemy powiedzieć, że obserwowaliśmy dynamiczny rynek i stabilne ceny.
czytaj dalej
Caporosso F1: kwiecień przynosi melona firmy HM.Clause, który rozpala łańcuch dostaw.
2024-04-19 00:00
Zaczęliśmy już sezon arbuza; pogoda sprzyja temu sektorowi, ale to badania robią ogromne postępy, aby dostarczyć całej branży, już od początku kampanii, doskonałe produkty.
czytaj dalej
Italia Ortofrutta opowiada o ViviCittà.
2024-04-19 00:00
W niedzielę 14 kwietnia odbyła się czterdziesta edycja Vivicittà, międzynarodowego wydarzenia biegowego i spacerów rekreacyjno-ruchowych, zorganizowanego przez UISP aps. W wydarzeniu uczestniczyła Włoska Unia Owoców i Warzyw zrzeszająca krajowe organizacje producentów owoców i warzyw.
czytaj dalej
Tydzień 14: sprzedaż gwałtownie spadła, ale to efekt kalendarza
2024-04-19 00:00
W 14. tygodniu sprzedaż produktów Lcc i warzyw i owoców o ustalonej wadze spadła dwucyfrowo, ale kalendarz wpłynął na to ze względu na Wielkanoc, dlatego trendy należy traktować ostrożnie. Wśród kanałów sprzedaży wszystkie fizyczne tracą, w tym również sklepy dyskontowe.
czytaj dalej



