Włoski rynek jabłek nie radzi sobie z tanią konkurencją
Tania konkurencja odbiera klientów włoskim producentom owoców. - Wszystkie odmiany są pod presją cenową - mówi Savino Tiraboschi, dyrektor generalny włoskiej grupy Tiraboschi Fruit Group, handlującej na rynkach hurtowych w Bergamo i Mediolanie, aby podkreślić, że sprzedaż owoców przebiega powoli i nie zachęca to do wzrostu cen.
Jak podaje włoski portal italiafruit.net, zdaniem Savino Tiraboschi, między innymi polscy kupcy oferują towary po śmiesznie niskich cenach, przez co ich udział w rynku rośnie. Tym samym odbierają oni włoskim eksporterom klientów z Afryki Północnej, Jordanii i Arabii Saudyjskiej.
Według przedstawiciela grupy Tiraboschi, zima nie zapewni zmiany na lepsze na włoskim rynku. Sytuacja dla włoskich eksporterów ma ulec poprawie dopiero na wiosnę.
Zobacz więcej: Jabłka