Freshpointmagazin.it
Bayer, cyfrowe i naturalne rozwiązania przeciwko nicieniom
2023-03-20 00:00
Mniej chemii dzięki zastosowaniu narzędzi Rolnictwa 4.0, rynku, który we Włoszech ma osiągnąć około 2 mld do 2022 roku i pozwala na podejście predykcyjne i naturalne rozwiązania. To właśnie w tym kierunku firma Bayerche uruchomiła innowacyjne narzędzie cyfrowe Nematool, aby.
czytaj dalej
czytaj dalej
Eksport owoców i warzyw zamyka rok 2022 na plusie (+1,5%)
2023-03-17 00:00
Włoski eksport owoców i warzyw ożywił się, zamykając rok 2022 na plusie pod względem wartości (+1,5%), za 5,3 mld euro, podczas gdy wolumeny nieznacznie spadły w porównaniu z rokiem 2021 (-0,4%). Zostało to ogłoszone przez Fruitimprese na podstawie danych Istat. Dane dotyczące eksportu i importu owoców i warzyw W
czytaj dalej
czytaj dalej
Agricola Azzurra, 19 mln inwestycji w projekt łańcucha dostaw
2023-03-16 00:00
Cooperativa Agricola Azzurra uzyskała zatwierdzenie projektu jako wnioskodawca i partner wiodący w IV przetargu Mipaaf poświęconym łańcuchowi dostaw i kontraktom powiatowym. Przedstawiony w czerwcu 2021 roku (i sponsorowany przez Agrocepi), przewiduje całkowitą inwestycję w wysokości 19 milionów i
czytaj dalej
czytaj dalej
Owoce cytrusowe, sezon dotknięty wysokimi temperaturami
2023-03-16 00:00
Spadające ilości i niższy okres przydatności do spożycia. Wysokie temperatury ostatniej jesieni wpłynęły na kampanię śródziemnomorskich owoców cytrusowych - wynika z analizy Agricola Lusia, która na targach Fruit Logistica zaprezentowała projekt I Succosi, jedynych pomarańczy o gwarantowanej soczystości, z
czytaj dalej
czytaj dalej
Cortilia: nowa kampania przeciwko wątpliwościom i uprzedzeniom
2023-03-16 00:00
Czy wybory, które charakteryzują sposób robienia zakupów są właściwe? Z tego
czytaj dalej
Trendy cen owoców i warzyw we Włoszech na dzień 13 marca
2023-03-14 00:00
Rozpoczęła się nowa kampania zielonych szparagów, z produktami pochodzącymi głównie z Kampanii. Dystrybucja karczochów Romanesco ruszyła pełną parą, ale popyt na nie jest jeszcze stonowany. Z drugiej strony rośnie popyt na truskawki, również dzięki wiosennym temperaturom. Spadek
czytaj dalej
czytaj dalej
Fertile, film Donne dell'Ortofrutta, dokument o tym, co kryje się za produkcją owoców i warzyw we Włoszech, w reżyserii Alessandro Quadretti, przybywa na Amazon Prime Video. I robi to poprzez analizę samych kobiet, które zajmują się
czytaj dalej
czytaj dalej
Syracuse Lemon Consortium PGI, doskonałe wyniki kampanii cyfrowej
2023-03-14 00:00
Uświadomienie sobie doskonałości chronionej znakiem oznaczenia geograficznego jako klucz do zwiększenia konsumpcji. Konsorcjum Syracuse Igpha Lemon postawiło na kampanię cyfrową, która zakończy się w marcu.Według najnowszego raportu Ismea, z 384 mln euro opracowanych
czytaj dalej
czytaj dalej
Począwszy od tego odcinka #freshtalks seria mamy zatytułowany "Odkrywanie łańcuchów dostaw z La Grande Bellezza Italiana", który zabierze nas do odkrywania wartości, a nawet niektóre ukryte aspekty w niektórych produkcjach, które są częścią marki sieci sześciu
czytaj dalej
czytaj dalej
#Repartofresh. Pewex (Selex): kierowcy, którzy wyróżniają dział
2023-03-14 00:00
Marka Pewex jest jedną z 12 marek należących do Cedi Gros (Selex), jednej z najsilniejszych w regionie pod względem liczby punktów sprzedaży, około trzydziestu zlokalizowanych w Lacjum, ze znaczącą obecnością w Rzymie. Giancarlo Amitrano, dyrektor biura zakupów Cedi Gros, wyjaśnia strategie
czytaj dalej
czytaj dalej
Owoce Madama Oliva stają się bardziej zielone
2023-03-14 00:00
Opakowania linii Frutto firmy Madama Oliva stają się plastikiem z recyklingu z surowcem posiadającym certyfikat Iscc Plus. Jest to skok firmy w kierunku bardziej zrównoważonego podejścia do produkcji i dystrybucji swoich produktów. Jest to duża inwestycja
czytaj dalej
czytaj dalej
Potager City: nowy format Carrefour poświęcony owocom i warzywom
2023-03-13 00:00
W Paryżu, w dwóch pierwszych punktach sprzedaży, debiutuje wprowadzony przez Carrefour format proximity Potager City (dosłownie Miasto Ogród), który ma na celu uwydatnienie świeżych produktów, a w szczególności owoców i warzyw z ekspozycją zajmującą 50% powierzchni punktu sprzedaży.
czytaj dalej
czytaj dalej
Woski dla poprawy wyglądu i trwałości, są alternatywy #krótkie owoce
2023-03-13 00:00
Hiszpańskie cukinie większe niż włoski produkt ekologiczny z powodu użycia wosków (E 901), które zatrzymywałyby wilgoć? Na portalach społecznościowych krążą filmiki opowiadające te teorie. Zapytaliśmy profesora Antonello Paparella, wykładowcę mikrobiologii żywności
czytaj dalej
czytaj dalej
Od 2021 roku debiutuje Zielona Gwiazda Michelin, podkreślając zmianę kulturową zachodzącą również w branży restauracyjnej. Do tej pory 49 restauracji zostało wyróżnionych dzięki takim parametrom jak pozyskiwanie produktów zero km lub organicznych, redukcja odpadów żywnościowych, wykorzystanie
czytaj dalej
czytaj dalej
OrtoRomi leci na TikTok po edutainment
2023-03-09 00:00
OrtoRomi ląduje na TikTok i zdobywa rekord jako pierwsza firma w b, która wybrała chińską platformę. Wybór jest częścią strategii konsolidacji marki zarówno w celu zbliżenia się do młodszego targetu, jak i z myślą o intensyfikacji działań digitalowych.
czytaj dalej
Dzień Kobiet, mniej mimoz (-40%) i rosnące ceny (+20%)
2023-03-08 00:00
Zmiany klimatyczne mają również wpływ na Międzynarodowy Dzień Kobiet: w tym roku będzie o 40 procent mniej mimoz, mówi Cia, z powodu wcześniejszego kwitnienia w styczniu. A przemysł szkółkarski ucieka w poszukiwaniu schronienia, badając późne odmiany. Biznes wart 12 milionów euro
czytaj dalej
Tabela owoców i warzyw, potrzebny plan strategiczny
2023-03-08 00:00
Kryzys konsumpcji, ze stratą w 2022 roku 500 tys. ton zakupów w stosunku do 2021 roku, według raportu Cso Italy, niedobory siły roboczej, susza, patogeny, koszty zielonej transformacji: podczas Stołu Owocowo-Warzywnego zwołanego w Masaf przez Ministra Rolnictwa i
czytaj dalej
czytaj dalej
Dzień Kobiet, mniej mimoz (-40%) i rosnące ceny (+20%)
2023-03-08 00:00
Zmiany klimatyczne mają również wpływ na Międzynarodowy Dzień Kobiet: w tym roku będzie o 40 procent mniej mimoz, mówi Cia, z powodu wcześniejszego kwitnienia w styczniu. A przemysł szkółkarski ucieka w poszukiwaniu schronienia, badając późne odmiany. Biznes wart 12 milionów euro
czytaj dalej
#Repartofresh. Logika działu według Megamark (Selex)
2023-03-07 00:00
Decyzja o ustawieniu działu owocowo-warzywnego przy wejściu do punktu sprzedaży to dla wielu detalistów strategia, której celem jest komunikowanie świeżości, jakości, wyboru asortymentu, sezonowości przy silnym oddziaływaniu ekspozycyjnym często podyktowanym intensywną kolorystyką referencji. Na stronie
czytaj dalej
czytaj dalej
Spazio Conad (Pac2000A Conad): sezonowość jest wielokategorialna
2023-03-07 00:00
Feeria barw w dziale owocowo-warzywnym punktu sprzedaży Spazio Conad w Katanii (Pac2000A Conad), lokomotywy spożywczej centrum handlowego Porte di Catania, która podkreśla sezonowość, a w szczególności owoce cytrusowe, poprzez ekspozycje wielokategorialne umieszczone w centrum handlowym.
czytaj dalej