Jak się obudzisz, już wiesz — świeże ceny owoców i warzyw na dziś, u nas.

Kup teraz abonament!

GfK Consumer Index: Wyższe średnie ceny zrekompensowały nieco spadek wolumenu

2023-01-27 00:00

Rozwój wartości owoców/warzyw/ziemniaków pozostaje w tyle za rozwojem FMCG ogółem zarówno w grudniu 2022 roku (-2,2% vs. grudzień 2021), jak i w całym 2022 roku (-3,6% vs. rok 2021). Ujemna dynamika sprzedaży na poziomie minus 3,6% kontrastuje z dynamiką wolumenu na poziomie minus 6,3%. Wyższe średnie ceny płacone (+2,9%) zrekompensowały więc nieco spadek wolumenu. Jednak ogólna kategoria mogła skorzystać z rozwoju cen w mniejszym stopniu niż inne.

W porównaniu do wzrostu cen w pozostałych kategoriach żywności, wzrost cen dla

owoców/warzyw/ziemniaków był bardzo umiarkowany. Tutaj mamy taką sytuację,

.

Więcej. Przejdź do artykułu

Fruchthandel.de
Fruchthandel.de

Fruchthandel to międzynarodowa firma medialna z siedzibą w Düsseldorfie w Niemczech. Głównym zakresem działalności spółki jest świeże owoce i warzywa - od nasion i produkcji przez wszystkie etapy handlu aż po konsumentów. Korzenie Fruchthandel sięgają 1916 roku, kiedy powstał specjalistyczny magazyn "Früchtehandel", obecnie znany jako "Fruchthandel Magazin". Magazyn ustanowił się jako lider na rynku języka niemieckiego dzięki swojej eksperckiej wiedzy, aktualności i zaangażowaniu w temat owoców i warzyw. Oprócz tygodnikowego "Fruchthandel Magazin", spółka publikuje również specjalne krajowe i tematyczne edycje, roczny przewodnik branżowy i codzienny newsletter "Fruchthandel Newsmail".

Dodaj komentarz
Możliwość komentowania dostępna tylko dla użytkowników z wykupionym abonamentem